به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی ظهر امروز در نخستین شورای اداری استان همدان که با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد برگزار شد اظهار داشت:  اگر افراد در رکن خانواده که از مهمترین ارکان جامعه است متدین و متخصص باشند آن خانواده صالح است و جای در بهشت دارد.

وی بیان کرد: در مقابل برخی خانواده‌ها در جهنم جای دارند چرا که در آن‌ها صلاح، سواد و تقوا جایگاهی ندارد و در نتیجه در جامعه به درستی به ایفای نقش نمی‌پردازند.

محمدی عنوان کرد: اگر بخواهیم به توصیه رهبر جامه عمل بپوشانیم باید به سراغ اصلاح افراد و پرورش صحیح آنها برویم که اگر در سطح کلان به این امر بنگریم به نقطه مطلوب و اهداف تعیین شده اسلام می‌رسیم.

وی افزود: در صورتی‌ که از پرورش افراد غافل شویم و به ساختن شخصیت درست افراد فکر نکنیم آن جامعه به صلاح نمی‌رسد ضمن اینکه پیامبران الهی به عنوان بهترین معلم و مربی به سراغ تک تک انسانها رفتند و برای پرورش آنها و هدایت صحیح‌شان اقدام کردند.

امام جمعه همدان بیان کرد: حضرت خاتم الانبیا(ص) از کشور ما ایران نیز سلمان فارسی را به خوبی هدایت کرده و پرورش دادند و آنقدر ایشان مدارج کمال را به خوبی سیر کرد که درباره وی فرمودند ایمان ده درجه است و سلمان به آخرین درجه آن رسید.

محمدی با بیان اینکه انسان‌های خود ساخته که سیر تکاملی خود را ادامه دادند در هر نفسشان دو عید وجود دارد، گفت: خداوند تعالی در بهار کره زمین را بازسازی می‌کند و این پیام را به مردم می‌رساند که خود را بازسازی کرده و به جای بدی‌ها، نیکی‌ها و صفات خوب بکارند.

نماینده ولی فقیه در همدان با عنوان اینکه بازسازی انسان در عالم تعلیم و تربیت از حلقه‌های مفقودی در کشور ماست، اظهار داشت: جامعه وقتی استاندارد می‌شود که آحاد مردم نیز با استاندارد همراه باشند.

وی با اشاره به اینکه بازسازی رسانه ملی نیز از تأکیدات مقام معظم رهبری بوده است، عنوان کرد: باید خودبینی، خودرأی بودن، حسد، بخل، تنبلی را حذف و ریشه کن کرد و خداخواهی و صفات پسندیده را جایگزین آن ساخت.

امام جمعه همدان با بیان اینکه برخی افراد در انجام امور دنیا نیز کاهل هستند اظهار داشت: متأسفانه این فرهنگ که کار نکنیم و حقوق کلان ببریم در کشور ما و بین مردم نفوذ کرده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608845
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.