سرهنگ رضا عزیزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سانحه ساعت 21 روز گذشته (جمعه) رخ داد که منجر به مرگ موتورسوار و ترک نشین 16 و 17 ساله موتورسیکلت شد.
وی اضافه کرد: با توجه به سرعت بالای موتورسیکلت و ناتوانی راننده در کنترل این وسیله نقلیه، آنها با قسمت عقب تریلی برخورد کرده و در دم جان خود را از دست می دهند.
وی گفت: موتورسواران سهم بالایی از آمار متوفیان سوانح جاده ای را به خود اختصاص دادند به گونه ای که از 350 کشته در سال گذشته 71 تن موتور سوار بودند.
رئیس پلیس راه استان همدان اظهارکرد: همچنین 450 مجروح از یک هزار و 783 مجروح سوانح جاده ای را موتور سواران تشکیل می دهند که بیشتر مصدومان به علت شکستگی اعضای بدن در خانه یا بیمارستان بستری هستند.
سرهنگ عزیزی اضافه کرد: موتورسواران در 78 درصد از سوانح رانندگی مقصر شناخته شدند همچنین از 71 جان باخته سال گذشته تنها سه تن دارای گواهینامه بودند.
وی بیان کرد: شمار موتورسوارانی که بر اثر سوانح جاده ای در سال گذشته جان باختند نسبت به سال 94 حدود 90 درصد معادل 33 تن افزایش داشته است.
رئیس پلیس راه استان همدان به خانواده ها توصیه کرد :از خرید موتورسیکلت برای فرزندان به طور جدی پرهیز کنند در غیراین صورت باید منتظر شنیدن خبر مرگ اولاد خود باشند.
به گزارش ایرنا سرهنگ عزیزی تصریح کرد: خرید موتورسیکلت به مثابه صدور گواهی فوت فرزندان از سوی والدین است.
حدود 220 هزار دستگاه موتور سیکلت در همدان تردد دارند.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.