به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سید مرتضی حسنی حلم ظهر امروز در شورای اداری شهرستان همدان اظهار داشت: سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری سال اشتغال و تولید نام‌گذاری شده است را به فال نیک می‌گیریم و امیدوارم که تحقق‌بخش این امر باشیم.

حسنی‌حلم تصریح کرد: با اشاره به فرموده امام (ره) کارکرد اصلی حکومت اسلامی یک کلمه یعنی"تربیت" است که اگر در فرآیند تمام امور جاری نظام کشور تربیت اتفاق نیفتد، نظام اعتقاد اسلامی قرآن و اهل‌بیت بی‌فایده است.

دبیرستاد اقامه نماز استان همدان، اظهار داشت: برای ساختن جامعه‌ای پاک در درجه‌ی اول تربیت مدنظر است که خداوند تمامی امور را بر این اساس مقرر فرموده و اساس نماز نیز همان تربیت است.

وی با اشاره به اینکه سرفصل تمامی کارهای فرهنگی، عبارت برگرفته از قرآن یعنی"نماز" است، گفت: اگر در جامعه‌ای به فکر آبادانی و تربیت در شاخص‌های مختلف هستید به گفته‌ی قرآن راه‌حل آن عمل به این فریضه‌ی واجب یعنی نماز است.

حسنی‌حلم، بیان کرد: با عمل به این رهگذر یعنی نماز به موفقیت‌هایی در حوزه‌های تولید و اشتغال می‌رسید و اجرای نماز آن‌هم به معنای واقعی جامعه را از ناهنجاری‌ها دور می‌کند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان، اظهار داشت: نماز برای رشد انسان و جامعه است که نهادینه کردن آن در جامعه یک وظیفه‌ی حکومتی است و باید بسترهای مناسبی برای این امر فراهم شود.

وی با اشاره به این سؤال که چرا با اجرای برنامه‌هایی در زمینه‌ی نماز تأثیر آن‌چنانی را در جامعه مشاهده نمی‌کنیم، افزود: عدم استفاده از روش‌های کارآمد در زمینه‌ی نماز و عدم معرفی الگوهای مناسب در امر نماز از موانع مهم در این زمینه هستند.

حسنی‌حلم با بیان اینکه امروز از روش‌های کارآمد برای امور دینی و نماز استفاده نمی‌شود، افزود: باید در درجه‌ی اول خود ما عامل بوده و از روش‌های روز بهره‌مند باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605647
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.