به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی روز دوشنبه در شورای اداری ملایر با اشاره به وجود تعامل، وحدت و همدلی در بین مجموعه مدیران این شهرستان اظهار کرد: این تعامل باید به همت مدیران، مشارکت مردمی و بخش خصوصی برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی محقق شود.
وی با تاکید بر نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی افزود: برنامه ریزی و هدف گذاری های خوبی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در دولت تدبیر و امید صورت گرفته و امسال این اقدامات باید در راستای حمایت و فعال شدن تولید داخلی ادامه پیدا کند.
وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات تولید و اشتغال به بانک ها برمی شود بیان کرد: سیاست های بانکی و سود سپرده گذاری باید اصلاح و کاهش یابد.
رضایی ادامه داد: مدیران دستگاه های مرتبط باید از ظرفیت های بومی در روستاها برای ایجاد تولید و اشتغال بیشتر و جدید استفاده کنند و تمام امکانات برای ایجاد ظرفیت های جدید بسیج شوند.
وی بر لزوم تسهیل روند سرمایه گذاری و احیای ظرفیت ها در بخش معدن از سوی مدیران نیز تاکید کرد و گفت: با شرایطی که دولت یازدهم اقتصاد ویرانی را تحویل گرفت و موتور اقتصادی کشور نیز تحت تاثیر تحریم ها از کار افتاده بود، برجام به ثمر نشست و اتفاق های خوبی در عرصه بین المللی رخ داد.
فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: طبق قول مساعد رئیس جمهوری مبنی بر رشد اقتصادی پنج درصدی در پایان سال 95، با تلاش های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید، رشد اقتصادی به هفت درصد رسید که از نظر اقتصادی بسیار قابل توجه است.
رضایی همچنین ورود سرمایه گذاران اروپایی به ایران، افزایش ذخیره صندوق توسعه ملی، خودکفایی تولید گندم، بهبود عمومی وضعیت اقتصاد، تک رقمی شدن نرخ تورم، افزایش برداشت ذخایر گازی و پیشی گرفتن صادرات از واردات را از دیگر توفیقات دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی برشمرد.
وی با اشاره به تشکیل مجلس دهم در حوزه سیاسی گفت: با تشکیل مجلس قدرتمند در دور دهم، تعامل سیاسی جناح ها و گروه های سیاسی تقویت شد.
رضایی با بیان اینکه تعامل، همراهی و وحدت نمایندگان مردم ملایر در مجلس با مجموعه مدیران و مردم زبانزد است افزود: این وحدت و همدلی باید همواره برای پیشبرد اهداف و به ویژه انتخابات پیش رو تقویت شود.
*سیاه نمایی ها علیه دولت تدبیر و امید ناعادلانه است
معاون استاندار همدان انتخابات را تجلی اراده مردم دانست و اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم تا انتخاباتی پرشور، رقابتی، عادلانه و حداکثری را در 29 اردیبهشت ماه امسال داشته باشیم و شاهد هیچگونه بداخلاقی انتخاباتی نباشیم.
رضایی بر لزوم بی طرفی همه مدیران دستگاه های اجرایی در انتخابات گفت: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، هم مردم و هم انتخاب شوندگان باید جایگاه شوراها و اثرگذاری آن را به خوبی بشناسند.
وی اضافه کرد: با توجه به استقبال خوب مردم، یک هزارو 102 نفر در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان ثبت نام کردند که از این تعداد 233 نفر در بخش شهری و 869 نفر در بخش روستایی بوده اند.
وی ادامه داد: 55 نفر از ثبت نام کنندگان، زن و یک هزارو 47 نفر مرد هستند که 157 نفر از داوطلبان شوراها در شهر ملایر است.
وی جایگاه شوراهای اسلامی به ویژه شهر را بسیار مهم برشمرد و بیان کرد: شورای اسلامی شهر باید از افراد کارشناس و متعهد باشند تا بتوانند شهردار خوب را انتخاب کرده و افرادی با افکار نو و توانایی بالا مدیریت شهر را در دست بگیرند.
رضایی همچنین انتخاب فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری را به ویژه در عرصه بین المللی بسیار مهم دانست و افزود: متاسفانه سیاه نمایی هایی علیه دولت تدبیر و امید و شخص ریاست جمهوری صورت می گیرد که ناعادلانه است.
وی ادامه داد: با نزدیکتر شدن به انتخابات بداخلاقی های انتخاباتی و دو قطبی کردن فضا از سوی عده ای بیشتر می شود که در این زمینه باید با رعایت اخلاق و انصاف، برای حضور حداکثری مردم به عرصه انتخابات تلاش کنیم.
فرماندار ویژه ملایر همچنین سال 95 را سالی موفق برای این شهرستان عنوان کرد و گفت: از مجموع اعتبارات ملی، اعتبارات سفر ریاست جمهوری و استانی و سایر منابع، 51 درصد تخصیص بودجه در سال گذشته داشتیم.
رضایی در عین حال سفر وزیر بهداشت و درمان به ملایر و سایر مسئولان کشوری به ملایر را دارای دستاوردهای خوبی همچون اختصاص بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار برای خانه بهداشت و مراکز درمانی، اختصاص بیش از 10 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی، اخذ مجوز دانشکده پیراپزشکی و راه اندازی مرکز آنژیوگرافی دانست.
وی ارتقای روستای اسلام آباد به اسلامشهر آق گل، اجرای هفته فرهنگی ملایر، برگزاری جشنواره های مختلف، تشکیل بنیاد صیانت از نهاد خانواده، برگزاری 2 همایش سرمایه گذاری، تشکیل انجمن مبل و منبت، ادامه ساخت اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) و اجرای طرح های بزرگ شهری و روستایی را از جمله رویدادهای مهم در سال گذشته برشمرد.
وی افزود: به منظور حمایت از تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی، با تشکیل ستاد تسهیل 45 واحد مشکل دار به استان معرفی و 107 مصوبه برای این شهرستان به دنبال داشت که از این تعداد 37 مصوبه اجرا، 35 مصوبه در دست اقدام و 34 مصوبه نیز به دلیل عدم امکان، اجرایی نشد.
در این نشست از فرماندار ویژه ملایر به دلیل اهتمام فرهنگی وی در حوزه توسعه کتاب و کتابخوانی از سوی استاندار همدان تقدیر شد.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.