به گزارش روز جمعه پایگاه خبری پلیس، سردار حاجی محمد مهدیان نسب اظهارکرد: در پی وقوع چند سرقت منزل در شهرهمدان با شیوه و شگردهای خاص موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس استان قرار گرفت.
وی افزود: سارقان در ساعات مختلف شب با شناسایی منازل خالی در فرصت مناسب وارد منزل شده و اقدام به سرقت گاو صندوق، طلاجات، وجه نقد و سایر اشیای با ارزش می کردند.
این مقام انتظامی بیان کرد: با توجه به سریالی بودن سرقت ها پرونده با حساسیت بیشتری پیگیری شد تا با اقدامات فنی و تخصصی ماموران این پلیس، 2 سارق حرفه ای و سابقه دار حین ارتکاب سرقت شناسایی و دستگیر شدند.
سردار مهدیان نسب افزود: سارقان در حالی که با خودروی سواری خود پس از سرقت یک منزل در حرکت بودند تحت تعقیب ماموران قرار گرفته وپس از طی مسافتی خودرو توقیف و 2 سرنشین آن دستگیر شدند.
وی یادآوری کرد: در بازرسی خودرو سارقان در آخرین سرقت یک دستگاه دوربین حرفه ای و مقدار تقریبی 110گرم طلاجات و اشیا دیگری کشف شد که متهمان در بازجویی های اولیه منکر هرگونه سرقتی شدند اما با بازجویی های تخصصی لب به اعتراف گشودند.
فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: هر 2 متهم در بازجویی ها به ارتکاب 84 فقره سرقت منزل از سال 92 تاکنون با هم دستی چهار سارق دیگر اقرار و اعتراف کردند و با راهنمایی متهمان، بازسازی صحنه های سرقت انجام شده و تمامی مالباختگان نیز شناسایی شدند.
مهدیان نسب گفت: همچنین در اقدامات پلیسی همدستان این 2 سارق که به استان های دیگر متواری شده بودند شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، متهمان دستگیر و به آگاهی استان همدان منتقل شدند.
وی ارزش ریالی سرقت های انجام شده توسط این باند را 24 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: شناسایی و انهدام این باند حاکی از تلاش های جهادی و بدون وقفه کارکنان پلیس آگاهی در راستای نیل به اهداف سازمانی و مصوبات قرارگاه مبارزه با سرقت پلیس آگاهی است.
سال گذشته سرقت در همدان 30 درصد کاهش داشته است.
7526/1181
تنظیم کننده: علیرضا جهانگیری**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.