کامران حمزه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کسانی که قصد ورود به نهادهای تصمیم گیر و قانونگذار را دارند باید خودشان بیش از همه به قانون پایبند باشند.
وی بیان کرد: داوطلبان انتخابات باید از گام نخست ورود به عرصه انتخابات صداقت داشته باشند و از تخریب و هرگونه سوء استفاده برای کسب رای پرهیز کنند.
وی با تاکید بر اینکه تبلیغات زودهنگام از مصادیق بارز جرایم و تخلفات انتخاباتی است اضافه کرد: قانون، زمان تبلیغ داوطلبان را مشخص کرده است بنابراین نامزدها نباید پیش از زمان رسمی اعلام شده برای تبلیغ اقدام کنند.
دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: با دستور رئیس قوه قضائیه ستادی برای رصد فعالیت های انتخاباتی با ریاست مدیرکل دادگستری و عضویت نهادهای مسئول تشکیل شده است.
حمزه افزود: همچنین به منظور پیشگیری و بررسی تخلفات انتخاباتی، شعب ویژه ای در دادسراهای عمومی و انقلاب، دادگاه های کیفری و تجدید نظر تعیین شده است.
وی گفت: استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای انتخابات جرم است و هیچ یک از افراد حقیقی و حقوقی حق ندارند به نفع یا علیه شخصی از امکانات دولتی استفاده کنند.
دادستان عمومی و انقلاب همدان بیان کرد: اقداماتی که بر آنها مجازاتی پیش بینی نشده نیز جمع بندی شده و به نهادهایی که بررسی صلاحیت افراد را عهده دار هستند ارائه می شود.
حمزه تصریح کرد: هر گونه تخلف در فضای مجازی و حقیقی به طور کامل کنترل و رصد شده و در صورت نیاز برای فرد متخلف پرونده قضایی نیز تشکیل می شود.
6هزار 436 داوطلب برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان نام نویسی کردند که از این تعداد یک هزار و 173 تن از داوطلبان برای عضویت در شورای شهر و پنج هزار و 263 داوطلب برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها ثبت نام کردند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.