حسین خالقی ‌مجد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تشدید برخورد با مراکز توزیع قلیان اظهار کرد: این طرح همزمان با شروع طرح سلامت نوروزی از 25 اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است که 16 مرکز عرضه قلیان پلمپ و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در این طرح از 25 مرکز و مکان عرضه قلیان بازدید به عمل آمد و 183 عدد قلیان نیز جمع آوری و ضبط شد.
وی افزود: طرح سلامت نوروزی در برخورد با توزیع کنندگان قلیان توسط مرکز بهداشت شهرستان همدان و همکاری خوب اداره نظارت بر اماکن عمومی و فرماندهی نیروی انتظامی این استان انجام شد.
وی با اشاره به اینکه طرح برخورد با عرضه کنندگان قلیان به طور نامنظم و نامحسوس ادامه خواهد داشت گفت: عرضه کنندگان قلیان در همدان با تشکیل پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع می شوند.
مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز همدان، فرهنگسازی را در کاهش مصرف قلیان و دخانیات مهم دانست و افزود: این مهم باید در جامعه به ویژه از مدارس و دانشگاه‌ها انجام شود.
وی با اشاره به اهمیت آموزش در خصوص رفتار خانواده‌ها گفت: متاسفانه گاهی شاهد این جریان هستیم که خانواده‌ها در کنار فرزندان خود، دخانیات و قلیان مصرف می‌کنند که اثر منفی در رفتار فرزند دارد.
سال گذشته بیش از 12هزار قلیان از صنوف استان همدان جمع آوری شده است.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام ' اخبار ایرنا همدان ' به نشانی @irnahamadan دریافت کنید.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.