سرهنگ منصور ملکی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از سوی ماموران انتظامی شهرستان یکی از قاچاقچیان اشیای تاریخی که نسبت به خرید و فروش این اشیا اقدام می کرد شناسایی شد و پس از صدور حکم قضایی، منزل وی که محل نگهداری این اشیا بود مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در بازجویی از منزل این فرد در مجموع 17 قلم از انواع اشیای تاریخی شامل 6 قطعه سفالی ، هشت قطعه فلزی و سه قطعه سنگی کشف و یک نفر نیز در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شد.
وی ادامه داد:برخی از اشیای سنگی کشف شده به صورت مجسمه های پرندگان است که قدمت آنها طبق گفته کارشناسان میراث فرهنگی به 2 هزارو 500 تا پنج هزار سال قبل از تاریخ اسلام می رسد .
وی افزود: به اذعان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع ستی و گردشگری شهرستان نهاوند برخی از این اشیا نیز تقلبی بوده که توسط کارشناسان شناسایی شده اند .
سرهنگ ملکی در رابطه با ارزش اقلام کشف شده گفت: با توجه به اینکه در برآوردهای اولیه قیمت اشیای کشف شده بسیار بالا تخمین زده شده لذا لازم است که برای تعیین قیمت آن این اقلام به استان ارسال و ارزش آنها تعیین شود.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است .
1181/7525
خبرنگار : وحید سیفی**انتشاردهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.