علیمردان طالبی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سه تن شامل یک راننده و 2 پیمانکار سرویس و نگهداری شرکت گاز برای تعویض فیلتر موجود در ایستگاه فشار ظهر روز گذشته ( یکشنبه) به این محل مراجعه می کنند.
وی با بیان اینکه در آغاز کار شیر گاز توسط یکی از تعمیرکاران مسدود می شود گفت: فیلتری در انتهای لوله تقلیل فشار قرار دارد که این 2 سرویس کار بعد از بازکردن دریچه گاز نسبت به تعویض فیلتر اقدام می کنند.
وی افزود: پس از تعویض و جایگزین شدن فیلتر جدید آنها اقدام به بستن دریچه اصلی و محکم کردن پیچ ها کرده که یکی از پیچ ها می شکند.
مدیرکل مدیریت بحران بیان کرد: یکی از کارگران اقدام به باز کردن شیر اصلی گاز کرده و گاز در لوله، فیلتر و مخزن کپسولی جریان پیدا می کند.
طالبی اضافه کرد: با توجه به اینکه فشار داخل لوله اصلی و فیلتر حدود سه هزار پی اس آی بوده و بالا بودن این فشار، کپسول انتهای فیلتر می شکند.
وی اظهارکرد: شکستگی کپسول منجر به آتش سوزی شده و با توجه به حجم بالای گازی که در داخل لوله در جریان بود ، انفجار رخ می دهد.
مدیرکل مدیریت بحران استان همدان بیان کرد: بر اثر انفجار ایستگاه تقلیل فشار گاز 2 جوان که یکی از آنها متاهل و دارای فرزند پنج ساله بود در آتش سوختند.
طالبی گفت: آتش سوزی در این ایستگاه 25 دقیقه به طول انجامید و پس از آن با بسته شدن شیر اصلی گاز و حضور به موقع امدادگران آتش مهار شد.
روز گذشته(یکشنبه) سه کارگر مشغول سرویس ایستگاه تقلیل فشار گاز در جاده همدان - تهران بودند به علت انفجار این ایستگاه، 2 تن از کارگران در آتش سوختند.
ایستگاه تقلیل فشار گاز در منطقه مجاور مجتمع رفاهی امیر اشرف در 10 کیلومتری پلیس راه جاده همدان - تهران و سه راهی کوریجان واقع شده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.