مرتضی عزالدین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در حال حاضر حجم آب در سد اکباتان به 17میلیون و 70 هزار متر مکعب رسیده است افزود: ظرفیت فعلی مخزن این سد 40 میلیون متر مکعب است و اکنون حجم ورود آب به دریاچه سد اکباتان سه هزار و 900 لیتر در ثانیه است.
وی اضافه کرد: سد سرابی تویسرکان نیز حدود 9 میلیون متر مکعب ظرفیت دارد که اکنون هفت میلیون و 21 هزار متر مکعب آب پشت این سد ذخیره شده است.
وی با بیان اینکه سد کلان ملایر نیز با بارش های اخیر سرریز شده است ادامه داد: میانگین بارش های استان در سال آبی 95-96 از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا پنجم فروردین ماه جاری به 234 میلیمتر رسیده است.
عزالدین اضافه کرد:بارش های سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 19 درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت چهار درصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: بیشترین میزان بارش مربوط به ایستگاه وراینه در محدود مطالعاتی نهاوند، به میزان 444 میلی متر و کمترین میزان بارش مربوط به ایستگاه خمیگان در محدود مطالعاتی رزن قهاوند، به میزان 152 میلی متر به ثبت رسیده است.
عزالدین صرفه جویی و مدیریت مصرف را تنها راهکار برای رفع مشکل کم آبی دانست و گفت: کشاورزان می توانند با اجرای روشهای نوین آبیاری کمک شایانی در صرفه جویی مصرف آب داشته باشند.
سد اکباتان از پنج کیلومتری جاده همدان به ملایر منشعب شده و راه دسترسی به آن، به سمت روستای سنگستان است و ظرفیت فعلی مخزن این سد هم 40 میلیون متر مکعب است.
استان همدان یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارد که یک میلیون و 77 هزار نفر آن جمعیت شهری است و از این تعداد، یک میلیون و 72 هزار نفر زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان همدان هستند.
2087/1181
خبرنگار: زهرا پیرنیا ** انتشار: الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.