دکتر حبیب معصومی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در طرح نوروزی ماموریتهای خود را در چهار محور بهداشت، پیش بیمارستانی، دارو و غذا و اورژانس بیمارستانها دنبال می کند.
وی بیان کرد: در حوزه پیش بیمارستانی که مسئولیت آن با مرکز اورژانس است 51 پایگاه فوریت های پزشکی استان همدان به مسافران خدمات ارائه می دهند.
وی افزود: این مراکز شامل 20 پایگاه شهری، 30 پایگاه جاده ای و یک اورژانس هوایی است که علاوه بر طرح نوروزی در طول سال فعال هستند.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان همدان اظهار کرد: 350 نیروی انسانی، یکصد دستگاه خودرو آمبولانس که 60 مورد از آنها خودروهای مدل سال 95 است و یکدستگاه اتوبوس آمبولانس در طرح نوروزی مشارکت دارند.
معصومی اضافه کرد: همچنین 10 نقطه از ورودی و خروجی شهرها کانکس های قرار داده شده که نیروهای مستقر در این کانکس ها داروهای ضروری به همراه بروشور حاوی موارد آموزشی را توزیع می کنند.
وی بیان کرد: تیم های مستقر در پایگاه های امداد جاده ای روزی هفت ساعت در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر در حاشیه جاده ها مستقر شده تا ضمن ایجاد امنیت خاطر برای مسافران عبوری در کاهش میزان سوانح جاده ای سهمی باشند.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان همدان افزود: تیم های اورژانس از ابتدای طرح نوروزی تاکنون روزانه یکصد ماموریت انجام دادند که مهمترین آنها امدادرسانی به 9 مصدوم یک سانحه رانندگی بوده است.
وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته اورژانس، پزشک های متخصص مقیم در بخش اورژانس، بیمارستان های دانشگاهی و داروخانه های شبانه روزی، به صورت 24 ساعته فعال هستند.
طرح نوروزی اورژانس از 25 اسفندماه سالجاری آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.