کریم حمیدوند روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از مهمترین عوامل تحرک اقتصادی موضوع توجه صادرات است که این موضوع نیز در گرو رونق سرمایه گذاری و فعال شدن تولیدات داخلی است.
وی افزود: یکی از عوامل اصلی تولید نیروی انسانی است که چنانچه تولیدات داخل رونق داشته باشند در نتیجه نیروی انسانی نیز اشتغال پیدا کرده و بیکاری که از آسیب ای مهم کشور مهم است مرتفع می شود.
وی با اشاره به شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی گفت: در اقتصاد مقاومتی تاکید بر روی توانمندیهای داخلی کشور است که این امر موجب پویا شدن تولید می شود.
فرماندار نهاوند افزود: برای تبدیل شدن به کشوری توسعه یافته باید به بازار رقابت های اقتصادی جهانی وارد شویم و این امر با حمایت از کالاهای ایرانی و بالا بردن کیفیت آنها میسر می شود.
حمیدوند گفت: قرهنگ سازی برای استفاده از تولیدات داخلی ضروری است تا مردم هم در این زمینه با خرید کالاهای ایرانی از تولید کنندگان که پایه های اصلی اقتصاد کشور هستند حمایت لازم را انجام دهند و آنان را به ادامه کار تشویق کنند.
وی گفت: تمایل مردم به سمت کالاهای خارجی قاچاق موجب کاهش توان تولید کارخانه ها شده و در نتیجه با بیکاری کارگران، مشکلات کشورمان روز افزون می شود.
فرماندار نهاوند با بیان اینکه همه مسئولان نظام بر حمایت از تولیدات داخل تاکید دارند و در این زمینه سیاست های اقتصادی هم بر این اساس گذاشته شده است گفت: مردم باید به این باور برسند که خرید کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل تولید شده باعث رکود اقتصادی ، بیکاری و در نتیجه پایین آمدن سرانه ملی می شود.
حمیدوند افزود: اقدام دولت در صدور کارت خرید کالای ایرانی اقدامی مثبت و عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بود که لازم است اینگونه اقدامات ادامه داشته باشد.
وی ادامه داد: البته تولید کنندگان داخلی هم باید سعی کنند که کیفیت تولیدات خود را بالا برده و آن را به سطح استانداردهای جهانی برسند تا بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند.
با نزدیک شدن به نوروز به منظور رونق اقتصاد ملی و اقتصاد مقاومتی خبرگزاری ایرنا پویش خرید کالای ایرانی را به راه انداخته تا با فرهنگ سازی در این خصوص زمینه های شکوفایی اقتصادی ، رشد تولید و بالا بردن اشتغال را در جامعه رقم بزند.
2087/7525 خبرنگار: وحید سیفی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.