به گزارش ایرنا، اکبر رنجبرزاده روز سه شنبه در همایش بیدارگر مشرق زمین افزود:سیدجمال الدین اسدآبادی در کشورهای مختلف به ویژه دردانشگاه الازهر مصرشاگردان بسیاری داشت که باید دعوت شده و در ایران گردهم بیایند.
وی اظهار کرد: تاکنون فعالیت های پژوهشی در این زمینه، گسسته و نامنظم بوده و با تشکیل این هسته بین المللی می توان به نشر آرمان های سیدجمال به طور تخصصی بپردازیم.
رنجبرزاده از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار حمایت همه جانبه از هسته سیدجمال شناسی شد و گفت: سیدجمال، نابغه، مجتهد و مجاهد در راه احیای دین بود و این عالم ربانی و دانشمند بی نظیر در عصر حاضر بی نظیر است.
رنجبرزاده با اشاره به فعالیتهای سیاسی سیدجمال گفت: سفرای کشورها به طور مرتب و روزانه از فعالیت های سیدجمال به کشورهای خود گزارش می دادند و این امر نشان از نفوذ و قدرت این فقیه مجاهد دارد.
وی خاطرنشان کرد: افق دید و نگاه سیدجمال فراتراز زمان خود بود و بیشترسران و حاکمان کشورها متوجه صحبتهای سیدجمال نمی شدند اما اکنون زمان شکافتن و گسترش افکار و اعتقادات ناب سیدجمال الدین توسط دانشجویان و نخبگان کشور فرا رسیده است.
امسال با تدبیر استاندار همدان و با هدف تجلیل از مفاخر و مشاهیر همدان به نام سیدجمال الدین اسدآبادی نامگذاری شده است و در این راستا همایش ملی نکوداشت سید جمال امروز (سه شنبه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از محققان برجسته کشوری در اسدآباد زادگاه این فیلسوف بزرگ جهان اسلام برگزار و از تندیس سیدجمال الدین اسدآبادی رونمایی شد.
همچنین در همایش گرامیداشت سیدجمال الدین اسدآبادی چهار مقاله علمی در باب معارف سیدجمال توسط اساتید و محققان برجسته کشور قرائت شد.
18 اسفند سالروز شهادت سیدجمال الدین اسدآبادی است که در تقویم به نام روز بیداری اسلامی ثبت شده است.
شهرستان اسدآباد با 110 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.
7527/1181
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.