محمد ناصر نیکبخت روز سه شنبه در همایش سید جمال الدین اسدآبادی افزود: این بحث و افتخاری که برخی کشورها به دنبال جعل سید جمال الدین اسدآبادی هستند افتخار است اما زادگاه سید جمال اسدآباد است و به او افتخار می کنیم و او متعلق به همه دنیا است .
وی ادامه داد: دنیای مدرن به دنبال مهد آثار دین ، خدا و معنویت است و برگشت به نظرات سید جمال همانگونه که به اسلام واقعی برگرداند ضروری تر است و آیندگان باید بدانند سید جمال الدین اسدآبادی چگونه جهانی شد و مقابله با استکبار بازگشت به اسلام ناب باعث شد امثال سید جمال الدین اسدآبادی در دنیا بدرخشند.
وی ادامه داد: باید همایش سید جمال الدین اسدآبادی تاثیری بگذارد که اسدآباد و سیدجمال در دنیا بیشترمعرفی شود و به همین دلیل امسال سال سید جمال الدین اسدآبادی نامگذاری شد.
وی با بیان اینکه با وجود دانشنامه 110 جلدی که در استان پیگیری می شود که 40 جلد آن پیاده شده است افزود: همدان به عنوان مهد تمدن ، فرهنگ ، ادب و هنر دیار 500 سال پایتخت امپراطوری ایران بوده است و باید به جهانیان معرفی شود.
وی اضافه کرد: آیت الله محمدی از سرمایه ها و مفاخر این دیار و کشور هستند که در سایه ایشان این خدمت رسانی ها بوده و تمام مسیر خدمت را ایشان فراهم می کنند.
استاندار همدان گفت: وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی از فرهیختگان و از جنس اندیشه ، تفکر ، تعقل و فرهنگ است که ضمن تشکر از زحمات وزیر سابق می توان گفت وقتی به انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیدیم بهترین انتخاب صورت گرفت.
نیکبخت ادامه داد: دکتر صالحی امیری در کوتاه ترین زمانی که سکان امور فرهنگی کشور را به عهده گرفت عرصه فرهنگی کشور را به سوی تعامل ، گفت و گو ، عقلانیت و اندیشه ورزی هدایت کرد.
استاندار همدان افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مفاخر کشور در امر فرهنگی است و خوشحالیم که میزبان وی هستیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد امروز سه شنبه در سفر یک روزه خود به همدان در همایش سیدجمال الدین اسدآبادی شرکت می کند سپس با اصحاب فرهنگ و هنر استان همدان دیدار خواهد کرد و در شورای اداری این استان حضور می یابد.
سید رضا صالحی امیری پس از حضور در اسدآباد برای شرکت در همایش سید جمال الدین اسدآبادی مورد استقبال مسئولان استان همدان قرار گرفت و سپس با حضور در گلزار شهدا به شهدای این شهر ادای احترام کرد.
7523/2087خبرنگار: مرضیه بختیاری ** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.