به گزارش ایرنا سیدرضا صالحی امیری روز سه شنبه در بدو ورود به اسدآباد در جمع خبرنگاران افزود: یکی از حوزه های مورد توجه ارشاد ایجاد بازی های رایانه ای است که وزارت ارشاد وظیفه نظارت بر روند فعالیت، تولید و توزیع بازی های رایانه ای را بر عهده دارد.
وی با تاکید بر حمایت از تولید بازی های داخلی افزود: در شرایط فعلی گردش مالی بازی های رایانه ای در حدود چهار هزار و 500 میلیارد ریال است که 90 درصد این بازی ها وارداتی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این وزارتخانه در تلاش است با حمایت از نیروهای داخلی این حوزه را تقویت کند، افزود: هم اکنون یک هزار جوان خلاق و با انگیزه در حوزه تولید بازی رایانه ای در قالب 100 شرکت فعال هستند.
صالحی امیری با بیان اینکه افزایش تقویت، حمایت حقوقی، معنوی و مالی توسعه بازی ها رایانه ای در دستور کار دولت است ابراز امیدواری کرد: با برنامه های حمایتی دولت جوانان خلاق کشورمان بتوانند بازار داخلی و منطقه ای را کسب کنند.
وی سیاست قطعی این وزارتخانه را توجه به فرهنگ بومی ، ملی و دینی در همه حوزه ها و تکیه بر ظرفیت های داخلی در بخش سینما، هنر، شعر، کتاب و نشر دانست.
وزیر فرهنگ و ارشاد امروز سه شنبه در سفر یک روزه خود به همدان در همایش سیدجمال الدین اسدآبادی شرکت می کند سپس با اصحاب فرهنگ و هنر استان همدان دیدار خواهد کرد و در شورای اداری این استان حضور می یابد.
سید رضا صالحی امیری پس از حضور در اسدآباد برای شرکت در همایش سید جمال الدین اسدآبادی مورد استقبال مسئولان استان همدان قرار گرفت و سپس با حضور در گلزار شهدا به شهدای این شهر ادای احترام کرد.
7527/2087
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.