به گزارش ایرنا حسین افشاری روز سه شنبه در بازدید از شهرک گلخانه ای اسدآباد گفت: علاوه بر بخش کشاورزی در سایر بخشهای صنعتی و خدماتی اسدآبادی ها در اولویت اشتغال هستند.
وی افزود: اقتصاد شهرستان بر پایه کشاورزی و صنایع وابسته استواراست و از همین رو کشت های گلخانه ای به جهت افزایش بهره وری ، تنظیم ورود محصول و ارزش افزوده بسیار مورد توجه است.
فرماندار اسدآباد اظهار کرد: شهرک گلخانه ای در مساحت 21 هکتار با هدف ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بیکار بخش کشاورزی احداث شده است.
افشاری تصریح کرد: دانش آموختگان و علاقمندان بخش کشاورزی که توانایی و تخصص لازم را دارند، می توانند با شرایط مناسبی که در این مجتمع فراهم شده، فعالیت اقتصادی مناسبی آغاز کنند.
وی با اشاره به گازرسانی این شهرک گفت: امکانات آب و برق نیز فراهم شده و به زودی راه دسترسی بین واحدها نیزبا تامین اعتبار بهسازی خواهد شد.
فرماندار اسدآباد با بیان اینکه دولت از فارغ اتحصیلان کشاورزی حمایت می کند، افزود: این واحدها به صورت اجاره به شرط تملیک به متقاضیان واگذار می شود و تسهیلات بانکی نیز به آنها پرداخت خواهد شد.
افشاری خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته 16 واحد از این شهرک به متقاضیان واگذار شده و120 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این واحدها مشغول کار هستند.
اسدآباد 64 هزار هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه 500 هزار تن انواع محصول کشاورزی تولید می کند.
شهرستان اسدآباد با 110 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.
7527/1181
خبرنگار: زهرا زارعی ** انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.