به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان، محمد ابراهیم الهی تبار روز یکشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان، گفت: از نظر شرعی تکلیف داریم که نسبت به اجرای سیاستهای کلان انتخابات و قانون اقدام کنیم و از مردم نیز در این ارتباط خواستار نظارت عام هستیم.
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان اظهار کرد: در نشستی با مراجع چهارگانه مقرر شد داوطلبان نمایندگی در شورای اسلامی روستا بدون معرفی نامه به مراکز قضایی مراجعه کنند ، همچنین در شهرها با مراجعه به فرمانداری معرفی نامه دریافت کرده و برای دریافت گواهی نداشتن سوء پیشینه اقدام کنند.
الهی تبار اضافه کرد: با توجه به همزمانی زمان نامنویسی از داوطلبان انتخابات با تعطیلات نوروز، داوطلبان می توانند از هم اکنون برای دریافت گواهی نداشتن سوء پیشینه اقدام کنند تا در زمان ثبت نام با مشکلی مواجه نشوند.
وی اضافه کرد: تمهیدات لازم برای دفاع از حقوق داوطلبان پیش بینی شده و هر کس توانایی فعالیت در شوراها را در خود می بیند برای حضور در این دوره از رقابتها نامنویسی کند تا علاوه بر شکل گیری یک رقابت سالم، هیچ روستای در استان بدون شورا نباشد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: سیاستهای کلی انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد باید توسط رسانه ها، نهادها، دستگاه ها و فعالان سیاسی تبیین شود و مردم و نخبگان برای فراهم کردن زمینه های اجرایی شدن سیاست ها و باید و نبایدها، ورود کنند.
الهی تبار اظهار کرد: با توجه به ضرورت آشنایی مجریان به قانون و آئین نامه های انتخابات، دوره های آموزشی از هفته جاری برای آنها برگزار می شود.
وی اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزشی تا روزهای منتهی به اخذ رای ادامه دارد و تمامی گروه های اجرایی و فعال در انتخابات مورد آموزش قرار خواهند گرفت.
وی بیان کرد: در این دوره های آموزشی از اساتید با تجربه و دارای صلاحیتی دعوت شده تا بتوان از تجربه و اندوخته های آنها به خوبی بهره گرفت.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در تاریخ جمعه 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.
7526/6993
تنظیم کننده: علیرضا جهانگیری*انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.