به گزارش ایرنا 'من ایرانی هستم و از کالای ایرانی مصرف می کنم'، 'ساخت ایران بخریم تا ایران ساخته شود'، 'خرید کالای ایرانی برابر است با ایجاد شغل بیشتر' و 'ما ایرانی هستیم و ایران را دوست داریم پس کالای خارجی نمی خریم' نمونه ای از جملات ساده اما پرمعنا و مفهومی است که از زبان دانش آموزان دبستان ابتدایی فرهنگ در شهر همدان شنیده می شد که برای حمایت از تولیدات داخلی با یکدیگر پیمان بسته اند.
این دانش آموزان به احترام تمام پدران کارگر شهرشان در یک اقدام خودجوش طوماری با عنوان 'خریدکالای ایرانی افتخار من است' را امضا کردند و با هم عهد بستند با دستان کوچک خود سهمی بزرگ در رونق اقتصادی شهرشان داشته باشند تا پدر هیچ یک از دانش آموزان این شهر بیکار نشود.
اتحاد دانش آموزان این مدرسه در راستای حمایت از تولیدات ملی و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی، نمونه ای کوچک از سطح فکر بالا و نگرش عمیق دانش آموزان این مرز و خاک است که قلبشان برای وطن می تپد و باید این اقدام دانش آموزان همدان را به عنوان الگویی برای همه ایرانیان عاشق وطن مطرح کرد.
معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان در گفت و گو با ایرنا ترغیب دانش آموزان به حمایت از کالای ایرانی را جزو سیاست ها و برنامه های اصلی آموزش و پرورش دانست و گفت: رونق اقتصاد ملی در گرو حمایت از کالای داخلی است و آسیب های این حوزه به دلیل روی آوردن مردم به خرید کالاهای خارجی است.
حسین بهرامی نوید افزود: برخی مدارس استان همدان به صورت خودجوش برای ترغیب دانش آموزان به خرید کالای ایرانی وارد عمل شده اند و به معلمان نیز تاکید شده که این بحث را در قالب مطالب دروس اجتماعی و دینی برای دانش آموزان تبیین کنند.
وی ادامه داد: امسال برای دومین سال متوالی یک صفحه از دفترچه های نوروزی دانش آموزان به بحث اقتصاد مقاومتی و موضوع تشویق دانش آموزان به خرید کالای داخلی اختصاص یافته تا از این طریق دانش آموزان اشتیاق بیشتری به خرید کالای ایرانی داشته باشند.
معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: برنامه ریزی ها برای آشنا سازی دانش آموزان ابتدایی با بحث اقتصاد مقاومتی و اثرات مطلوب آن در جامعه انجام شده است و سعی می شود در دوره ابتدایی فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در ذهن دانش آموزان نهادینه شود تا در سنین بزرگسالی به صورت یک فرهنگ در جامعه تاثیر خود را بگذارد.
بهرامی نوید تاکید کرد: خرید کالای ایرانی و منع خرید کالای خارجی یک اقدام دسته جمعی است و ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در این راه به تنهایی کافی نیست بلکه تولیدکنندگان داخلی هم باید تلاش کنند که اجناس مرغوب تولید کنند و روز به روز بر کیفیت آن بیفزایند تا مشتری ایرانی به دنبال کالای ایرانی باشد.
وی گفت: اگر دانش آموزان با این تفکر رشد کنند که باید هر کاری را به بهترین نحو آن انجام دهند در آینده در هر شغل و حرفه ای که وارد شوند سعی می کنند هر روز بهتر از روز قبل باشند .
معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان همدان نیز اظهار کرد: حمایت از تولیدات داخلی سبب رونق اقتصادی و تصحیح زیرساخت های فرهنگی در راستای دستیابی به توسعه اقتصادی می شود.
محمد هاشمی افزود: فرهنگ‌ سازی در مدارس و از زمان کودکی و نوجوانی، بهترین و ریشه‌ای ‌ترین نوع فرهنگ ‌سازی است و در این راستا کالاهای ترویج فرهنگ استاندارد شامل کتاب داستان، دفترچه نقاشی، مدادرنگی و خط کش در بین برخی دانش آموزان استان توزیع شده است.
وی تاکید کرد: استاندارد در کالای مصرفی خانواده‌ها باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان در بحث فرهنگ سازی استفاده از کالای داخلی استاندارد و با کیفیت شاهد تحولات چشمگیری در جامعه باشیم.
حدود 285 هزار دانش آموز در 2 هزار و 800 آموزشگاه استان همدان با بیش از 12 هزار کلاس درس تحصیل می کنند.
1181/6993
خبرنگار: الهام تدین**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.