سرهنگ رضا زارعی روز شنبه در نشست اعضای کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود : یکی از اولویت های اصلی انتظامی همدان در سالجاری محقق کردن منویات رهبری معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی است.
وی اضافه کرد : طبق ارزیابی های صورت گرفته استان همدان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و همکاری بین استانی پیشگام بوده و رتبه نخست کشوری را امسال به خود اختصاص داده است.
رییس پلیس آگاهی استان همدان بیان کرد: یک هزار و 340 میلیارد ریال کالای قاچاق امسال کشف شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 23 درصد از نظر ریالی افزایش داشته است.
سرهنگ زارعی اضافه کرد: 49 فقره پرونده مهم با ارزش بالای یک میلیارد ریال امسال در پلیس آگاهی تشکیل شده که 36 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی گفت: امسال 144 باند تهیه و توزیع کالای قاچاق در این استان منهدم شده که مهمترین آن انهدام باند قاچاق ارز خارجی به ارزش 67 میلیارد ریال است.
وی متلاشی کردن باندهای عرضه سیگار خارجی، برنج، مواد محترقه، لوازم خانگی و تلفن همراه را از اقدامات موثر و مهم کمیته عملیات ستاد مبارزه با قاچاق کالا در این استان ذکر کرد.
به گزارش ایرنا رییس پلیس آگاهی استان همدان بیان کرد : 35 تن از مجرمان حرفه ای و سابقه دار مورد کنترل نامحسوس پلیس قرار گرفتند که این افراد به علت فعالیت در عرصه قاچاق کالا مجدد دستگیر شدند.
سرهنگ زارعی بیان کرد: با وجود افزایش کشفیات در بیشتر بخش ها ولی برخورد جدی دستگاه قضایی با مجرمان منجر به کاهش کشفیات در حوزه تجهیزات ماهواره ای، لوازم یدکی و چای خارجی شده است.
وی تاکید کرد: مقصد درصد بالایی از کالاهای قاچاق کشف شده توسط عوامل پلیس خارج از استان بوده و برای توزیع در همدان نبوده است.
13 مرحله رزمایش استانی برای مبارزه با پدیده قاچاق کالا امسال در همدان برگزار شده است.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام ' اخبار ایرنا همدان ' به نشانی @irnahamadan دریافت کنید.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری* انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.