به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: استان همدان دارای 19 هزار و 368 کیلومتر مربع مساحت و به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی در غرب کشور به عنوان پخش کننده ترافیک در منطقه غرب کشور به شمار می‌آید.
محمد رودباری در مراسم افتتاح این طرح افزود: ترافیک 8 استان از منطقه همدان عبور می‌کند و سهم این استان از ترافیک غرب کشور بیش از 70 درصد می باشد.
وی اظهار کرد: استان همدان با داشتن بیش از پنج هزار و 400 کیلومتر انواع راه نقشی راهبردی و تعیین کننده در غرب کشور دارد.
رودباری تصریح کرد: سامانه های حمل و نقل هوشمند (Intelligent Transportation Systems ) نقش بسزایی در حمل و نقل روان و ایمن دارد که از اساسی‌ترین زیرساخت‌های لازم برای توسعه پایدار در هر کشور است.
وی گفت: این سامانه متشکل از فناوریهای نوین الکترونیک، کامپیوتر، IT و الکترو مکانیک است که در برنامه ریزی سامانه های حمل و نقل زمینی نقش بسیار مهمی دارند.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد 11 دستگاه سامانه ها ثبت تخلفات عبور و مرور در محور های استان با ثبت بیش از 200 هزار تخلف فعال در سال فعال است که با توجه به اجرای طرح ملی نصب و راه اندازی سامانه های ثبت تخلفات عبور مرور در راههای شریانی کشور، امروز تعداد 55 دستگاه دوربین ثبت تخلفات عبور و مرور در استان راه اندازی شد.
رودباری گفت: این سامانه ها مجهز به سرعت لحظه ای، سرعت متوسط، پلاک خوانی و ارسال اطلاعات به صورت آنلاین به سامانه جامع حمل و نقل (ITS) می باشد .
7523/6993
خبرنگار: مرضیه بختیاری* انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.