به گزارش ایرنا تدبیر دولت یازدهم در اجرایی شدن این طرح با هدف کاهش بار هزینه ها از دوش مردم، امید را در دل آحاد جامعه بویژه محرومان در تامین هزینه های سرسام آور درمانی که دغدغه همیشگی آنان بود، زنده کرد.
برخورداری از امکانات غنی در حوزه بهداشت، دسترسی مناسب به امکانات و خدمات بهداشتی، درمانی، کاهش چشمگیر هزینه های ناشی از درمان و گسترش خدمات نوین سلامت با اجرایی شدن طرح پزشک خانواده از جمله اهداف کلان تحقق یافته ر راستای اجرای این طرح است.
اما مهمترین دستاورد اجرایی این طرح کاهش رنج مردم ناشی از بار هزینه های بالای درمانی است و در واقع توانسته بخشی از مشکلات مردم در راستای نظام سلامت به ویژه تهیه اقلام دارویی را مرتفع کند.
آنچه که همزمان با اجرایی شدن طرح تحول نمایان است؛ پرداختی‌های مردم به شدت کاهش پیدا کرده و سطح دسترسی مردم به امکانات و خدمات درمانی تا حد زیادی افزایش یافت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در این باره می گوید: طرح تحول نظام سلامت سند افتخار و خدمت بزرگ دولت تدبیر و امید به مردم است.
دکتر حبیب الله موسوی بهار با اشاره به اینکه حفظ کرامت مردم یکی از مهمترین دستاوردهای اجرای این طرح است، اظهار کرد: حفظ کرامت مردم در حوزه درمان نیز خدمت بزرگ دولت تدبیر و امید در سال های اخیر بود به طوری که میزان هزینه های پرداختی از جیب مردم بسیار نازل و حتی رایگان است.
وی اضافه کرد: در واقع قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت وضعیت ناشایست بر اوضاع بهداشتی درمانی جامعه حاکم بود و میزان پرداختی از جیب مردم درصد بالایی را اختصاص می داد.
موسوی بهار بیان کرد: در گذشته برای درمان برخی بیماری ها نیز شاهد هزینه های کمرشکن بر دوش مردم بودیم که شایسته ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی نبود و تا قبل از اجرای این طرح مردم به دنبال دریافت نامه تخفیف از مسئولان به ویژه ائمه جمعه بودند.
وی افزود: در حال حاضر بدون هیچ منتی این طرح براساس قانون انجام می شود و بیماران با هزینه های نازل و تاحدودی رایگان از بیمارستان ها مرخص می شوند.
وی خاطرنشان کرد: پیش از این شاهد هزینه های کمرشکن بر دوش مردم کشور در حوزه درمان بودیم که در سطح جهان ناشایست و آبرو ریزانه بود و در ردیف کشورهایی قرار داشتیم که امید به زندگی آنها کمتر از 45 سال است.
موسوی بهار یاآور شد: هم اکنون با اجرای این طرح ، دوره درمان بیمار اعم از آزمایش ها و سایر موارد در تمامی بیمارستان و کلینیک های خصوصی و خیریه به صورت متمرکز انجام می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون بیش از 600 هزار بیمار در بیمارستان های استان بستری و یا تحت نظر اورژانس، خدمات دریافت کرده اند.
وی اضافه کرد: با آغاز این طرح ، 660 میلیارد ریال یارانه سلامت نیز در راستای کاهش هزینه های جیب مردم در سطح استان همدان نیز اختصاص داده شد.

** انقلاب عظیم در توسعه و کیفی سازی فضای بهداشتی و درمانی
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت، انقلاب عظیم در توسعه و کیفی سازی فضای بهداشتی و درمانی
در سطح این استان شکل گرفته است.
دکتر جلال‌ الدین امیری افزود: در حال حاضر 291 طرح بهداشتی و درمانی در سطح استان با بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار در حال احداث است.
وی اضافه کرد: در راستای این طرح روستاهای محروم و دورافتاده نیز از خدمات بهداشتی درمانی بهره مند شده اند.
وی افزود: دولت تدبیر و امید با اولویت قرار دادن حوزه سلامت، جایگاه ناشایست ایجاد شده در سطح منطقه و جهان را در حد بسیار بالایی بهبود بخشید که رضایت عموم مردم را همراه داشت.
امیری خاطرنشان کرد: تحولات عظیم صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت، امید به زندگی را در بین افرادی که امسال متولد شده اند را به 75 سال رسانده است.

*عدالت در بهداشتی و درمان مردم مهمترین دستاورد طرح تحول نظام سلامت
معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان نیز در این باره گفت: عدالت در بهداشت و درمان مردم مهمترین دستاورد در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت است.
محمدابراهیم الهی تبار با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت خدمت ماندگار و مهم دولت تدبیر و امید به مردم است، گفت: با اجرای این طرح پرداختی از جیب مردم به میزان قابل توجهی کاهش یافت.
وی اضافه کرد: نگاه ویژه به حوزه سلامت از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری بود که در دولت یازدهم با اجرای طرح تحول نظام سلامت تحقق یافت و در واقع عدالت در برخورداری مردم از خدمات بهداشتی و درمانی مناسب اجرایی شد.
الهی تبار خاطرنشان کرد: مردم همدان از اجرای این طرح رضایت کامل دارند و تاکنون یک میلیون و 200 هزار تن از جمعیت استان همدان همزمان با اجرای این طرح به کلینیک ‌های دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کرده‌ و با کمترین هزینه از خدمات این مراکز بهره‌ مند شدند.
وی یادآور شد: طرح تحول نظام سلامت در مقطعی که فشارهای زیادی به لحاظ بهداشت و درمان بر مردم وارد بود، به اجرا گذاشته شد و با عملکرد درخشان خود رضایت مردمی را به دنبال داشته است.
طرح تحول نظام سلامت همزمان با سراسر کشور از پانزدهم اردیبهشت ماه 93 در همدان آغاز شد.
* اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روز از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی @irnahamadan دریافت کنید.
7520/6993
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.