علی اصغر کاراندیش مروستی شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاحیه طرح رایحه رضوی در همدان افزود: در دنیای کنونی باید از فضای مجازی استفاده بهینه شود و در جهت ترویج فرهنگ غنی دینی و ملی از این فضا استفاده کرد.
وی افزود: تولید محتوا یکی از مباحثی است که باید به آن توجه کرد چرا که تولید محتوای غنی تنها راهی است که می توان از فضای مجازی استفاده کرد.
کاراندیش مروستی افزود: باید از محتوای قرآن و کتاب های تاریخی تولیداتی ممتاز و دارای محتوای جذاب استخراج شود و از طریق فرهنگ و رسانه به مخاطب منتقل شود.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اکنون در شرایطی قرار داریم که همه افراد جامعه به فضای مجازی و رسانه دیجیتال تسلط دارند و مهم ترین وظیفه ما تولید محتوای متناسب با فرهنگ دینی و ملی است.
وی افزود : توجه ویژه به توسعه فرهنگ قرآنی باید مورد توجه باشد و در این زمینه ما با تمام توان برای رشد و تعالی فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه تلاش می کنیم.
کاراندیش مروستی اظهار کرد:تفاوت عمده انقلاب اسلامی با انقلاب های دیگر در این است که انقلابی فرهنگی است و به گفته رهبر معظم انقلاب، فرهنگ، زیرساخت توسعه های دیگر است لذا اگر نتوانیم توسعه فرهنگی داشته باشیم در زمینه های دیگر هم نمی توانیم موفقیت داشته باشیم.
وی با اشاره به عمده فعالیت های وزارت فرهنگ از بدو انقلاب اسلامی در بحث ترویج فرهنگ دینی و ملی عنوان کرد: فعالیت های این وزارتخانه در حوزه معاونت های فرهنگی در راستای فرهنگ سازی و چارچوب احکام دینی بوده است.
وی با بیان اینکه مشهد سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است افزود: این امر فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ رضوی است تا برنامه بنیاد از محدوده دهه کرامت خارج شده و در طول سال فعال شود.
وی با بیان اینکه شروع برنامه های یک ساله بنیاد ادامه خواهد داشت ابراز امیدواری کرد: همه مردم بتوانند از برنامه های متنوع و آموزنده استفاده کرده و وظایف خود را ترویج فرهنگ رضوی انجام دهند.
دفتر خبرگزاری فرهنگ رضوی شامگاه چهارشنبه با حضور معاون توسعه و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در همدان گشایش یافت.
این دفتر همزمان با آئین افتتاحیه طرح گسترش برنامه‌های حوزه فرهنگ رضوی در طول سال «رایحه رضوی» در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار شد.
طبق مصوبات هیات مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) دفاتر خبرگزاری فرهنگ رضوی در چهار استان افتتاح شد و در سال آینده نیز دفاتر خبرگزاری سایر استان ها آغاز به کار خواهد کرد.
1181/7523
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشادهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.