سید مهدی مهدوی روز پنجشنبه در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی همدان اظهار کرد: شرکت گاز 2 ماموریت توسعه شبکه گاز رسانی با هدف جایگزین شدن به جای دیگر حامل ها و صرفه جویی در مصارف غیر ضروری را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را عهده دار است.
وی اضافه کرد: امسال مقرر شده بود که شرکت گاز همدان 26 هزار مشترک جدید شهری و روستایی را از نعمت گاز برخوردار کند که تاکنون 19 هزار و 700 مشترکان جدید به استان اضافه شده است.
وی با ذکر اینکه 75 درصد تعهد شرکت گاز همدان نسبت به سهم پیش بینی شده محقق شده است علت این موضوع را مراجعه نکردن افراد ذکر کرد.
مدیرعامل شرکت گاز همدان بیان کرد: بهرمندی 14 هزار و 200 خانوار روستایی استان همدان از نعمت گاز تا پایان سال 96 در سال 93 مصوب شد.
مهدوی اضافه کرد: هم اینک با توجه به پایان نیافتان این مهلت 19 هزار و 205 خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند شدند که این آمار 13 درصد بیش از تعهد پیش بینی شده است.
وی گفت: هم اینک 985 روستای همدان از نعمت گاز برخوردار هستند که امسال 55 روستای جدید گازرسانی شدند که سهم دولت تدبیر و امید از مجموع گازرسانی ها 174 روستا است.
وی افزود: در حال حاضر 99.5 درصد از خانوارهای روستایی همدان از گاز بهره مند بوده و ضریب نفوذ گاز در روستاهای همدان نسبت به میانگین کشوری که 75 درصد ثبت شده، بالاتر است.
مدیرعامل شرکت گاز همدان گفت: 100 درصد خانوارهای شهری همدان از نعمت گاز بهره مند هستند در حالیکه ضریب نفوذ گاز شهری در کشور 93 درصد است.
مهدوی افزود: 320 میلیون متر مکعب گاز سال گذشته به نیروگاه پرمصرف شهید مفتح همدان عرضه شد که امسال این میزان با سه برابر افزایش به حدود 980 میلیون مترمکعب گاز طبیعی رسیده است.
وی با ذکر اینکه نیروگاهها 41 درصد مصرف استان را به خود اختصاص دادند اظهار کرد: میزان مصرف نیروگاه ها از 850 میلیون مترمکعب در سال گذشته به یک هزار و 250 میلیون مترمکعب رسیده است.
وی گفت: میزان مصرف گاز در جایگاه های سی ان جی این استان در سال 95 نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش داشته است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.