جواد نوری اظهر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به پوشیده شدن سطح طبیعت از برف و نایاب شدن طعمه احتمال حضور و جولان گرگ در سطح شهرهای همدان وجود دارد.
وی بیان کرد: گرگ ها به علت هراس از انسان همواره از جامعه انسانی فراری هستند ولی در صورت فشار گرسنگی برای تهیه مواد غذایی مجبور به حضور در مناطق مسکونی می شوند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان هشدار داد: با آمیزش گرگ و سگ، نسل جدید و قوی با خصلت و ویژگی های مشترک این 2 حیوان با عنوان ˈگرگاسگˈ به وجود آمده که این گونه از گرگ ها هراس کمتری از انسان دارند و خطرناکتر هستند.
نوری اظهر اظهار کرد: مهمترین عامل حضور گرگ در مناطق مسکونی کمبود طعمه، فشار گرسنگی و دفع ناصحیح پسماندهای گوشتی است.
وی تاکید کرد: گونه گرگ طاقت دیدن گرسنگی توله هایش را ندارد به این منظور در اینگونه مواقع بدون هراس وارد جامعه انسانی می شود.
وی افزود: شهروندان با دفع صحیح پسماندها و قراردادن آن در زمان مناسب در باکس های زباله زمینه جمع آوری و انتقال پسماندها توسط شهرداری به محل مناسب را فراهم کنند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: چنانچه گشت های محیط زیست از حضور گرگ در منطقه ای آگاه شوند با حضور در محل این گونه جانوری را به بیرون از منطقه مسکونی هدایت می کنند.
نوری اظهر اضافه کرد: در شرایط اضطراری ماموران با استفاده از سلاح بیهوشی این گونه را شکار کرده و پس از انجام معاینات، در صورت بیمار نبودن این حیوان را در منطقه حفاظت شده رها می کنند.
به گزارش ایرنا اهالی 2 شهرستان رزن و بهار استان همدان از اوایل سال 90 تاکنون چندین نوبت مورد هجوم و حمله گرگ قرار گرفته اند.
اواسط تیرماه سال گذشته گرگ در سه نوبت وارد 2 روستای تخت و ملابداغ از توابع بخش سردرود شهرستان رزن شد و در 2 حادثه که در دو روز متوالی رخ داد گرگ از ناحیه گردن و صورت یک دختر و پسر حدود چهارساله را در این 2 روستا زخمی کرد که با حضور به موقع اعضای خانواده گرگ متواری شد.
همچنین در سانحه سوم که برای دومین بار در روستای ملابداغ رخ داد یک قلاده گرگ قصد حمله به یک پدر و فرزند را داشت که با هیاهو و حضور همسایه ها گرگ پا به فرار گذاشت.
نیروی انتظامی شهرستان بهار نیز اواخر بهمن ماه سال گذشته جسد یک مرد 30 ساله را در حواشی روستای رسول آباد (تاج آباد) کشف کردند که طبق بررسی های صورت گرفته این مرد طعمه حیوانات درنده شده بود به گونه ای که تنها بخشی از نیم تنه بدن آن باقی مانده بود.
در آخرین گزارش منتشره در ایرنا نیز گرگ در 2 نوبت 19 خرداد امسال اقدام به حمله به 2 کودک خردسال در روستای عمان از توابع بخش قروه درجزین شهرستان رزن کرد.
همچنین شهریور ماه امسال یک قلاده گرگ با حمله به گله گوسفندان در حاشیه روستای جامشلو بخش مرکزی شهرستان رزن 2 راس از آنها را تلف کرد.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشاردهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.