به گزارش ایرنا محمد کاظمی شامگاه شنبه در آیین بزرگداشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در روستای حسین آباد شاملو ملایر اظهار کرد: آیت الله هاشمی در دوران قبل از انقلاب مامن و پایگاه مبارزان انقلابی و از افراد مورد اعتماد امام راحل(ره) بود.
وی نقش آیت الله هاشمی(قدس سره) را در استقرار نظام جمهوری اسلامی و حفظ انقلاب بی بدیل دانست و افزود: هیچکس نمی تواند این نقش را انکار کند.
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب نیز نقش وی در استقرار نظام، در دوران دفاع مقدس و فرماندهی جنگ، در خبرگان رهبری و دوران سازندگی بر کسی پوشیده نیست و نقش آفرینی آیت الله هاشمی در تاریخ کشور ما فراموش نشدنی است.
کاظمی به نقش اثرگذار یار دیرین امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب در عرصه های سیاسی، فرهنگی، مذهبی، عمران و آبادانی در بیش از 50 سال گذشته اشاره کرد و گفت: این در حالیست که دشمنان و استکبار جهانی پس از رحلت امام راحل(ره) به دنبال فرصتی برای شروع حرکت هایی بودند که انقلاب را به خطر بیندازند.
وی تعیین سرنوشت رهبری پس از ارتحال امام راحل(ره) را از ماندگارترین و مهمترین خدمات وی به نظام، انقلاب و مردم عنوان کرد و گفت: با این اقدام نقشه دشمنان نقش بر آب شد و نمی توانیم این نقش و خدمت بزرگ آیت الله هاشمی را انکار کنیم.
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس دهم همچنین تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی را از دیگر خدمات مهم وی برشمرد و گفت: آیت الله هاشمی برای حفظ نظام، انقلاب و رهبری از جان، آبرو و خانواده اش گذشت و با وجود بی مهری هایی که به وی روا داشته شد، صبر پیشه کرد.
کاظمی با ابراز گلایه از برخی رسانه های کشوری تاکید کرد: اینگونه رفتارها به مرد بزرگی از جنس انقلاب در تاریخ ثبت خواهد شد و به طور قطع تاریخ آینده از ما گلایه خواهد کرد.
کاظمی در عین حال حضور سه میلیونی مردم در تشییع پیکر آیت الله هاشمی را ستودنی دانست و افزود: مردم ایران قدر بزرگان و علمای دین را به خوبی به اثبات رسانده اند و این حضور نیز در راستای تقویت نظام، انقلاب و رهبری بود.
وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید آخرین هدیه آیت الله هاشمی(قدس سره) به نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران بود.
امام جمعه شهر جوکار نیز ولایت مداری را از شاخص ترین ویژگی های بارز آیت الله هاشمی دانست و اظهار کرد: وی از دوران سیاه ستمشاهی تا بعد از پیروزی انقلاب، تا آخرین زمان حیاتش پیرو ولایت و در رکاب امام راحل(ره) و رهبری بود.
حجت الاسلام محمدرضا امیدی با بیان اینکه عظمت آیت الله هاشمی به این بود که فرزند حوزه بود، افزود: وی روحانی آگاه، بصیر و ولایت مدار بود و تشییع بی نظیر وی نیز نشان دهنده تجدید میثاق امت با ولایت فقیه بود.
وی همچنین ثبات و استقامت، در صحنه بودن و دغدغه وافر نسبت به آینده انقلاب را از دیگر ویژگی های بارز یار دیرین امام راحل(ره) و انقلاب برشمرد و ادامه داد: راهی را که آیت الله هاشمی ادامه داد، راهی است که می خواهیم این انقلاب به سعادت برسد.
وی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی حتی در اوج فضای غبارآلود کشور، از رهبری تبعیت کرد، گفت: هوش وافر آیت الله هاشمی که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان شده، رشادت های وی در جبهه ها، در صحنه های بین المللی و تنگناهای انقلاب باید تفسیر شود.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.