به گزارش ایرنا محسن مرادی پناه روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بهار اظهار کرد: درگذشت ناگهانی آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) همه دوستان و بسیاری از دشمنان را با شوک، بهت و اندوه مواجه کرد.
وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی مرد بحران ها بود و همواره در تجربه های سخت و پر تلاطم در وسط میدان حضور داشت، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از عناصر برجسته و نقشه راه او حمایت از رهبر و اصل مترقی ولایت فقیه است که در حیات امام (ره) و مقام معظم رهبری هیچگاه باوجود همه فشارهایی که بر او وارد شد از آن جدا نشد.
وی با توضیح اینکه می توان گفت هاشمی یک اصلاح گر متفاوت است که جامعه تشنه او بود، گفت: وی یک اصلاح گرای سازنده بود نه صرف یک اصلاح گر بی برنامه یا محافظه کار ئو همواره با آستین های بالا زده در وسط میدان بحران ها و مشکلات بود.
مرادی پناه یادآور شد: مردم ایران اسلامی در تمام اتفاق های ترسناک سیاسی، مردی با صلابت و عقلانیت و اعتدال و میانه روی را دیده اند که تا پایان عمر با عزت خود خم به ابرو نیاورد.
وی با اشاره به اینکه خط قرمز هاشمی رفسنجانی حفظ نظام و رهبری بود و با سعه صدر به اصلاح گری سازنده می پرداخت گفت: در این راه مرارت ها و تلخی ها او را به قهر و پرخاش و تندی نمی کشاند.
وی افزود: هاشمی رفسنجانی در حالی که یک سیاستمدار بی بدیل بود یک روحانی و فقیه و اسلام شناس و مفسر قرآن نیز بود که این بخش از واقعیت زندگی هاشمی کمتر دیده شده است.
وی بیان کرد: مردم هاشمی را اصلاح گری سازنده دیدند که در کنار اسلام ، معمار بزرگ انقلاب اسلامی ، مقام
معظم رهبری و مردم بود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه هفته گذشته در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
پیکر رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام سه شنبه هفته گذشته پس اقامه نماز توسط رهبری فرزانه انقلاب در دانشگاه تهران از مسیر میدان انقلاب به سمت میدان راه‌آهن با حضور گسترده مردم تشییع شد و پس از آن پیکر ایشان به مرقد امام خمینی (ره) منتقل و در جوار بارگاه ملکوتی امام خمینی(ره) آرام رفت.
علاوه بر حضور با سعادت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی مقامات عالی رتبه از جمله رییس جمهوری، رییس قوه قضاییه، دبیر شورای نگهبان، رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، وزیران دولت یازدهم، معاونان رییس جمهوری و مسوولان لشگری و کشوری حضور داشتند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در سوم شهریور ماه سال 1313 در رفسنجان دیده به جهان گشود. او پس از پیروزی انقلاب اسلامی از اعضای شورای انقلاب و موسس حزب جمهوری اسلامی بود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی نخستین رییس مجلس شورای اسلامی و رییس جمهوری اسلامی ایران در 2 دوره پیاپی در سال های 68 تا 76 بود. او همچنین در سال های 86 تا 90 ریاست مجلس خبرگان رهبری را بر عهده داشت.
7520/6993
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار:اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.