به گزارش ایرنا محمد کاظمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران سیستم بانکی ایران را یک سیستم مشکل دار دانست و اظهار کرد: اگر این سیستم به این روال پیش برود، در توسعه و رشد به جایی نمی رسیم.
وی با بیان اینکه حدود 70 درصد از بخش صنعت کشور تعطیل است، افزود: علت اساسی این معضل سود بانکی و نرخ های بالای بهره است که بانکها از بخش صنعت می گیرند.
وی خاطرنشان کرد: در اصلاح قانون بودجه سال 95 تصویب شد که بدهکاران بانکی زیر 100 میلیون تومان بدهی خود را تسویه کنند و بانک نیز بدون اخذ بهره و سود آن، اصل مطالبه را دریافت کند، اما دولت هنوز این آیین نامه اجرایی را تصویب نکرده است.
کاظمی بیان کرد: در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی مجلس بحث بازنگری مقررات بانکی در دستور کار است و در تاکیدی که به معاونان رئیس جمهوری و رئیس بانک ملی داشتیم، دولت را موظف به اجرای این تصویب نامه کردیم.
وی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: باید اختلاف های بین سه قوا به صورت محرمانه مطرح و حل شود و به گونه ای عمل نکنیم که مردم سرخورده و ناامید شوند.
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس همچنین به پیگیری و تدوین برنامه ششم توسعه در مجلس اشاره کرد و گفت: این برنامه می تواند در راستای شکوفایی و توسعه کشور در سال های آتی به عنوان سند چشم انداز توسعه برای کشور بر مبنای تاکید رهبر معظم انقلاب باشد.
کاظمی توجه به مساله آب و محیط زیست را دو محور مهم دولت در برنامه ششم توسعه عنوان کرد و افزود: بهبود وضعیت کسب و کار، استفاده از سیستم آبیاری های نوین، رونق صنعت، نظام تحول سلامت، رفع مشکلات اساسی مردم، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال از دیگر موارد پیش بینی شده در این برنامه است.
وی ادامه داد: بودجه سال 96 نیز توسط دولت تقدیم مجلس شده که بلافاصله پس از اتمام کار برنامه ششم توسعه وارد کمیسیون تلفیق و بررسی بودجه سال آینده خواهیم شد.
کاظمی درباره بررسی و رسیدگی به نیازها و مشکلات حوزه شهرستان ملایر بیان کرد: با اخذ مجوز ایجاد مرکز آنژیوگرافی و دانشکده پیراپزشکی در سفر وزیر بهداشت به ملایر و همچنین احداث و نوسازی 73 مورد مرکز درمانی و خانه بهداشت و سایر موارد گام مثبتی در راستای ارتقای وضعیت بهداشتی و درمانی و سلامت مردم برداشته شد.
وی ادامه داد: با توجه به فرسوده بودن بیمارستان امام حسین(ع) ملایر و اینکه در آینده پاسخگوی نیاز مردم نیست، به دنبال اخذ مجوز احداث بیمارستان 250 تختخوابی در ملایر هستیم که وزیر بهداشت قول مساعد داد این موضوع را از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیری کند.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم در عین حال باز تولید کارخانه ها و واحدهای صنعتی این شهرستان و رفع مشکلات بخش صنعت را از دیگر اقدامات مهم برشمرد.
کاظمی افزود: با توجه به اینکه واحد بزرگ صنعتی ذوب آهن ملایر سهم عمده ای در اشتغال شهرستان دارد، در صدد برگشت سه واحد تولیدی این کارخانه و افتتاح واحد نورد آن در 22 بهمن امسال با حضور معاون اول رئیس جمهوری هستیم.
کاظمی همچنین تکمیل سیستم ریلی این شهرستان به سایر نقاط کشور را از مزیت های عمده ملایر برشمرد و گفت: اقدام ما برای تکمیل طرح های نیمه تمام ملایر همچون استادیوم پنج هزار نفری و طرح راه های مواصلاتی شهرستان در محورهای ملایر به بروجرد با اختصاص هفت میلیارد تومان، محور جوکار به تویسرکان، ملایر به نهاوند و ملایر به اراک جدی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: شوراهای اسلامی در دوره های گذشته خوب عمل نکرده و نه تنها باری از دوش مردم برنداشته و کمکی به شهرداری ها نداده اند، بلکه مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده اند.
کاظمی بر لزوم تخصصی کردن شوراها و اصلاح قانون شوراها در دوره های بعد تاکید کرد و ادامه داد: این در حالیست که بسیاری از شوراهای ما گرفتار مسایل شخصی هستند.
وی همچنین از نحوه برخورد و اقدام دولت در زمینه خرید تضمینی کشمش گلایه کرد و افزود: این قصور در خاطره مردم و کشاورزان باقی خواهد ماند.
کاظمی گفت: در این راستا با پیگیری های مستمر، دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری دستور پرداخت 65 میلیارد تومان برای مشوق صادراتی کشمش به ازای هر کیلو 400 تومان صادر شد.
وی یادآور شد: در بازدیدهایی که از روستاهای این شهرستان انجام شد، عمده مشکل روستاییان تامین آب آشامیدنی است و غیر از آن مشکل حادی وجود ندارد و دولت و نمایندگان مجلس برای طرح هادی و بهسازی روستایی توجه خاص دارند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993*خبرنگار: معصومه موسوی*انتشار: اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.