به گزارش روز چهارشنبه ایرنا بر اساس تفاهم نامه همکاری بین وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی درباره توسعه آموزش در حوزه علوم پزشکی، اراده مسئولان دانشگاهی و بهداشتی این شهرستان را برای توسعه رشته های پزشکی و پیراپزشکی محکم کرد تا تحقق این امر از وزیر بهداشت در صدر درخواست های آنان باشد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر که در امر آموزش، توسعه و تجهیز امکانات و فضاهای آموزشی این شهرستان بسیار خوب گام برداشته، حالا با دارا بودن فضایی بسیار مطلوب برای توسعه آموزش عالی در حوزه علوم پزشکی پیش قدم شده و رایزنی ها و پیگیری های لازم را در کنار سایر مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان و شهرستان برای اخذ مجوز رشته های پزشکی و پیراپزشکی انجام داده است.
مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر و حوزه بهداشت و درمان معتقد هستند که ملایر با دارا بودن امکانات و فضاهای آموزشی مناسب، سه بیمارستان فعال و تخصصی و وجود کادر پزشکی مجرب و متخصص، پتانسیل و ظرفیت های لازم را در راستای پیشبرد اهداف آموزش در حوزه علوم پزشکی دارد و حتی می تواند یکی از قطب های مهم در جنوب استان همدان باشد.
با وجود اینکه این شهرستان دارای 16 مرکز دانشگاهی و آموزش عالی است و دانشکده پرستاری آن نیز از سال 92 مجددا راه اندازی شد و هم اکنون با 46 دانشجو در حال فعالیت است، اما از نبود رشته های پزشکی رنج می برد و مسئولان بارها این امر را یک خلاء و نقصان برای شهرستان ویژه ملایر به عنوان دومین شهر بزرگ استان همدان عنوان کرده اند.
در حالیکه معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در گفت و گو با ایرنا سفر وزیر بهداشت و درمان را فرصتی مغتنم برای تحقق این خواسته دیرینه مردم می داند و می گوید: با همراهی جامعه پزشکی، نمایندگان مردم ملایر در مجلس و مدیریت دانشگاه های ملایر، این امیدواری با سفر وزیر بهداشت به وجود آمده تا این نقیصه مهم رفع شود.
عبدالعظیم رضایی اظهار کرد: در حال حاضر این شهرستان در ریل توسعه قرار دارد و در بخش های مختلف زیرساخت ها برای رشد و پیشرفت فراهم است و در حوزه بهداشت و درمان و آموزش نیز وضعیت مناسبی داریم.
وی ادامه می دهد: در منشور حقوق شهروندی نیز که از سوی رئیس جمهوری رونمایی شد، بخشی هم در مورد وضعیت بهداشت و درمان است که حقوق همه مردم بوده و برای دستیابی به امکانات درمانی و پزشکی باید از بهترین وضع برخوردار باشند.
به گزارش ایرنا رضایی با اشاره به اقدامات موفقیت آمیز و ماندگار دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت در حوزه سلامت گفت: طرح تحول نظام سلامت یکی از بهترین اقدامات دولت یازدهم بود که با تلاش های مجدانه وزیر بهداشت این طرح به خوبی اجرا شد و برای به نتیجه رسیدن مطلوب آن باید همه پای کار باشیم.
وی تاکید کرد: پزشکان و متخصصان ملایر برای کمک و حمایت در راه اندازی رشته های پزشکی و پیراپزشکی در این شهرستان اعلام آمادگی کرده اند و با سفر وزیر بهداشت به ملایر باید دست در دست یکدیگر دهیم تا این اتفاق بسیار شایسته در اسرع وقت برای مردم و جوانان در حوزه آموزش علوم پزشکی رخ دهد.
رضایی با بیان اینکه تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد زمینه را برای دستیابی به این هدف تسهیل کرده است، می افزاید: با توجه به امکانات بهداشتی و درمانی و مراکز آموزش عالی ملایر و تنوع رشته ها، برای تامین و جذب هیات علمی این دانشگاه نیز رایزنی هایی با وزارت بهداشت و درمان انجام شده است.

*** اختصاص 23 هکتار فضا برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی در ملایر
رئیس مجمع خیران سلامت ملایر نیز در این باره اظهار کرد: آموزشی کردن بیمارستان ها موجب بالندگی و پویایی جامعه پزشکی و پرسنل و جذب هیات علمی خواهد شد.
دکتر عباس آذرهمایون ارتقای سلامت و حوزه بهداشت و درمان را نیز از دیگر مزایای خاص آموزشی کردن بیمارستان ها عنوان کرد و افزود: از سال ها پیش پیگیر راه اندازی رشته های پزشکی و پیراپزشکی در این شهرستان بودیم که دانشگاه آزاد اسلامی ملایر با اختصاص ساختمانی مجهز به تحقق این خواسته ما جامعه عمل پوشاند.
وی با بیان اینکه تمام توان خود را برای تحقق این امر می گذاریم، بیان کرد: در کنار آموزش رشته های پزشکی و پیراپزشکی، در تلاش هستیم تا برای دانشکده پرستاری نیز رشته های بیشتری را جذب کنیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز گفت: تلاش هایی برای اخذ رشته های علوم پزشکی در دانشگاه ملایر انجام شد که محقق نشد، اما امروز برای راه اندازی رشته های پزشکی و پیراپزشکی معاونت های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان در کنار دانشگاه آزاد اسلامی خواهند بود.
دکتر محسن ترکاشوند ادامه داد: در بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی که در کشور فعال است، این حجم از ظرفیت نیروی انسانی و فضای فیزیکی را در حوزه بهداشت و درمان ندارند، اما ملایر در این زمینه دارای ظرفیت های بسیار بالایی است.
وی با بیان اینکه ملایر بعد از همدان بهترین پتانسیل درمان را دارد، اظهار کرد: هم اکنون حدود 75 تن نیروی متخصص در رشته های علوم پزشکی و phd های مختلف در ملایر داریم که به راحتی می توانیم علاوه بر تخت های بیمارستانی، آزمایشگاه و حوزه های آموزشی، نیروی متخصص فنی در رشته های مختلف علوم پزشکی را در اختیار مرکز آموزشی پزشکی دانشگاه آزاد قرار دهیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر نیز توسعه رشته های این دانشگاه را در زمینه پزشکی و پیراپزشکی موفقیتی بزرگ برای این مرکز آموزشی دانست و گفت: در این راستا ساختمان خاتم الانبیاء(ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر واقع در جاده سلامت با هفت هزار متر مربع زیربنا و 23 هکتار فضا در اختیار آموزش علوم پزشکی قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا عباس ملک حسینی افزود: این ساختمان در چهار طبقه احداث شده و در حال تجهیز آزمایشگاه های این دانشگاه در حد رشته های علوم پزشکی هستیم.
وی یادآور شد: نمایندگان مردم ملایر در مجلس قول داده اند که تا نتیجه نهایی در کنار مجموعه باشند و امیدواریم در سفر وزیر بهداشت به ملایر مجوز رشته های پزشکی و پیراپزشکی برای این دانشگاه اخذ شود.
وجود تخت های بیمارستانی، تخصص های پزشکی و فضای بهداشتی و درمانی از ملاک های مهم راه اندازی رشته های پزشکی و پیراپزشکی است که ملایر با دارا بودن سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و غرضی با 400 تخت فعال، 70 پزشک متخصص، 40 پزشک عمومی و یک کلینیک تخصصی بسترها و شرایط لازم را برای جذب رشته های علوم پزشکی را دارد.
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز 15 دیماه به ملایر سفر می کند که بهره برداری از بخش های CCU و MRI بیمارستان امام حسین(ع)، بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی و اورژانس این بیمارستان و کلنگ زنی بیمارستان خیرساز سوانح و سوختگی از جمله برنامه های پیش بینی شده در این سفر است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار- معصومه موسوی***انتشار دهنده:اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.