حبیب مومیوند روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع 18 واحد کشت گلخانه ای شهرک گلخانه ای فرسفج تویسرکان تنها سه واحد تسهیلات دریافت کردند و بقیه واحدها نیز برای تثبیت و گسترش فعالیت خود نیازمند تسهیلات ارزان قیمت هستند.
وی بیان کرد: اکنون زمینه برای ساماندهی و گسترش تولید فرش دستباف با توجه به پیشینه درخشان آن در شهرستان تویسرکان فراهم است و بیش از چهار هزار بافنده فرش و طرح ایجاد مجتمع تولید فرش دستباف در تویسرکان نیز نیازمند تسهیلات ارزان قیمت است.
مومیوند با اشاره به اینکه شهرستان تویسرکان بر اساس آمار رسمی سازمان میراث فرهنگی رتبه اول استان همدان را در زمینه تولید مبل و منبت دارا است اضافه کرد: در حال حاضر بیش از چهار هزار و 400 کارگاه و بیش از هفت هزار و 600 نیروی انسانی در این بخش در شهرستان تویسرکان فعال هستند.
وی اظهار کرد: همچنین هنر صنعت سفال شهر فرسفج که در سالهای اخیر با رکود مواجه شده در مسیر احیا قرار گرفته و اختصاص تسهیلات ارزان قیمت می تواند به شکوفائی مجدد آن کمک کند.
فرماندار تویسرکان اضافه کرد تویسرکان از اقلام سوغاتی متنوع مانند نقل، نبات و شاطه حلوایی برخوردار است که اختصاص تسهیلات به فعالان این بخش و سازماندهی هدفمند آنها موجب ایجاد فرصت های متنوع شغلی و بهبود فضای کسب و کار می شود.
وی با اشاره به اینکه شهرستان تویسرکان 23 درصد از صنایع دستی استان همدان را به خود اختصاص داده اضافه کرد: همچنین 43 درصد از تولیدات صنعت مبل و منبت استان همدان مربوط به تویسرکان است.
مومیوند خاطر نشان کرد: همچنین ساخت مجتمع تولید نان به همت اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان در دستور کار قرار گرفته و به حمایت های مالی نیاز دارد.
تویسرکان جمعه گذشته میزبان مدیر عامل صندوق کارآفرینی کشور بود که به گفته وی از ابتدای سال جاری تا کنون 11 میلیارد ریال از محل منابع صندوق کارآفرینی کشور به شهرستان تویسرکان اختصاص یافته و علاوه بر سهم جاری این شهرستان، هفت میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز در قالب تسهیلات به این میزان افزوده می شود.
تویسرکان در 90 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7524** 6993_ خبرنگار: وحید الوندی**انتشار دهنده: اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.