در حال حاضر ۸۰ بیمار در این استان در صف انتظار دریافت کلیه هستند که شمار بیماران نیازمند این عضو روز به روز در حال افزایش است.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان گفت: در حال حاضر ۸۰ بیمار در این استان در صف انتظار دریافت کلیه هستند که شمار بیماران نیازمند این عضو روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش جماران، دکتر مجید حمیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ مورد رضایت گیری برای اهدای عضو انجام شد که هفت مورد پیوند صورت گرفته و سه بیمار مرگ مغزی پیش از اهدا جان باختند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش بیماری های غیرواگیر از جمله فشار خون و دیابت به شمار بیماران پیوندی افزوده است، هر چند شیوع بیماری کرونا و بالا بودن حساسیت بیماران نیازمند پیوند عضو به بیماری های عفونی و درمان سخت بیماران دیالیزی سبب مرگ شمار زیادی از آنها شد.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان گفت: خانواده حدود نیمی از بیماران مرگ مغزی نسبت به اهدای عضو عزیزانشان رضایت می دهند که برای فرهنگ‌سازی اهدای عضو و اطلاع رسانی اهمیت این کار خداپسندانه، هفته گذشته غرفه ای در نمایشگاه بین المللی دایر شد.

حمیدی اظهار داشت: تیم مستقر در این غرفه اقدام به صدور فوری کارت اهدای عضو به صورت آنلاین کرده که در این راستا ۲ هزار و ۲۰۰ کارت برای متقاضیان صادر شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این جذب سفیران اهدای عضو و نیروهای داوطلب اشاعه دهنده فرهنگ اهدای عضو از دیگر اهداف دایر کردن این غرفه بود که ۲۰۰ سفیر ثبت نام کرده اند و به زودی نشست هم اندیشی با آنها برگزار می شود.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان گفت: همچنین در این غرفه کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی با پاسخگویی به سؤالات مردم نسبت به مسائل اهدای عضو، پیوند اعضا و وضعیت بیماران مرگ مغزی پرداختند.

هر ۲ ساعت یک بیمار در کشور به علت نرسیدن عضو پیوندی جان می بازد و هر ۱۰ دقیقه یک نفر به شمار بیماران نیازمند عضو اضافه می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.