سید سعید شاهرخی عصر چهارشنبه در نشست بررسی طرح های جهش تولید استان همدان بیان کرد: ۲۸ طرح متعلق به بخش صنعت، معدن و تجارت، ۱۶ طرح در بخش کشاورزی، ۱۱ طرح در بخش گردشگری و هشت طرح مربوط به بخش خدمات است.

وی یادآوری کرد: ابتدای سال جاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی همدان با نظر دستگاه های مسوول طرح های مرتبط با جهش تولید را گردآوری کرد اما مجدد مقرر شد این طرح ها بازنگری و در صورت امکان افزایش یابند.

استاندار همدان یادآوری کرد: ۶۰ طرح جهش تولید پیش بینی شده برای سالجاری علاوه بر طرح هایی است که هم اینک در راستای اقتصاد مقاومتی و عمرانی در حال اجرا هستند.

شاهرخی اضافه کرد: ۸۶ طرح ملی هم اینک در استان در حال اجرا است که از سالهای گذشته ردیف اعتباری به آنها اختصاص یافته و با هماهنگی نمایندگان مردم در خانه ملت رقم های خوبی به آنها تخصیص یافته است.

وی گفت: ۶ هزار و ۳۴۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری سال گذشته در استان همدان صورت گرفت که از این مبلغ سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات اشتغال زا توسط بانک ها پرداخت شده است.

استاندار همدان افزود: حدود سه هزار میلیارد تومان از این رقم آورده متقاضی و بخش خصوصی بود و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از محل تملک دارایی و سرمایه ای در بخش های مختلف هزینه شده است.

شاهرخی تاکید کرد: ۶۰ طرح پیش بینی شده تکلیف و تعهد مدیران دستگاه ها در سال جاری است و به عنوان یک میثاق نامه بین استانداری و دستگاه اجرایی باید آن را اجرایی کنند.

استاندار همدان ادامه داد: بنابراین در این راستا باید هر چه سریعتر موانع پیش روی طرح ها رفع شود.

شاهرخی اضافه کرد: امسال یکی از سخت ترین سالها در حوزه اقتصاد به واسطه تامین بودجه، منابع بانکی، خسارت های ناشی از کرونا، رکود و  تداوم تحریم ها است اما این مسائل مانع تلاش و کوشش مدیران برای تحقق شعار سال نمی‌شود.

وی افزود: با همه این سختی‌ها طرح‌های همسو با جهش تولید را به ثمر می رسانیم و حمایت‌های لازم در این زمینه از سوی استانداری صورت می گیرد تا بتوان علاوه بر رونق اقتصاد زمینه خلق فرصت‌های شغلی را فراهم کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه مسوولان ریسک پذیر و مسوولیت پذیر باشند گفت: صنعت‌گر و تولیدکنندگان باید احساس کنند که دولت با تمام توان برای رفع تنگناهای اقتصادی تلاش کرده و حامی آنها است.

شاهرخی ادامه داد: با وجود تلاش دشمن برای فروپاشی اقتصاد کشورمان، آنها نه تنها به هدف‌شان نرسیدند بلکه امروز ایران اسلامی اقلام پزشکی مورد نیاز به ویژه برای مقابله با کرونا را در داخل کشور تامین می‌کند.

وی تاکید کرد: مدیران اجرایی مکلف به بررسی وضعیت لحظه به لحظه طرح های جهش تولید هستند همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی تیمی برای بررسی مشکلات و موانع تشکیل دهد تا مشکلات با شتاب رفع شده و انباشته نشوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.