به گزارش خبرنگار مهر، منصور ستوده صبح چهارشنبه در چهل و ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان همدان گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به میزان ۴۵۶ میلیمتر بارندگی در استان همدان ثبت شده که نسبت به میانگین بلند مدت ۳۸ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: حجم ذخیره مخزن سد اکباتان در حال حاضر به ۳۵ میلیون مترمکعب است که ۱۰۰ درصد حجم مخزن سد را تشکیل می‌دهد.

ستوده بابیان اینکه حجم ذخیره آب در مخزن سد کلان ملایر ۴۴ میلیون مترمکعب و در سد سرابی ۹ میلیون متر مکعب است و ۱۰۰ در صد پر هستند، افزود: در مجموع تاکنون تعداد ۲۸۶ جلسه شورای حفاظت از منابع آب در استان همدان برگزار شده است.

ستوده تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۶۵ حلقه از چاه‌های غیرمجاز و دارای حکم قضائی با حجم آب صرفه جویی شده بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب و عمق انسداد بیش از ۳ کیلومتر در استان همدان پر و مسدود شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع از ابتدای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی از سال ۹۳ تاکنون تعداد ۴ هزار و ۲۹ حلقه چاه غیرمجاز با حجم آب صرفه جویی شده بیش از ۲۷۲ میلیون مترمکعب و عمق انسداد ۱۳۸ هزار متر در استان همدان پر و مسلوب المنفعه شده است، گفت: تاکنون تعداد ۴ هزار و ۷۸۱ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های مجاز نصب شده که بیشترین آنها مربوط به دشت رزنقهاوند است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان تعهد این مجموعه برای نصب کنتور در سال گذشته طبق سند راهبردی توسعه استان همدان را تعداد ۵۵۰ دستگاه عنوان کرد و گفت: سال گذشته بیش از ۵۹۴ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌ها نصب شد که پیشرفت ۱۰۸ درصدی نسبت به تعهد نصب را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: از آغاز سال جاری تاکنون نیز تعداد ۳۱ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های مجاز استان همدان نصب شده است.

ستوده افزود: تعداد ۸۲۵ پروانه بهره برداری چاه‌های مجاز استان همدان نیز اصلاح و تعدیل شده که نزدیک به ۱۵ میلیون مترمکعب صرفه جویی در منابع آب زیرزمینی را به دنبال داشته است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.