منصور ستوده روز چهارشنبه در چهل و ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب همدان افزود: با لایروبی رودخانه‌های این استان در فروردین امسال مشکلی از جهت سیلاب نداشتیم و به خوبی سیلاب کنترل شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال آبی جاری ( یکم مهر ماه ۱۳۹۸) تاکنون  ۴۵۶ میلیمتر بارندگی در این استان ثبت شده که نسبت به میانگین بلند مدت ۳۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اظهار داشت: در این مدت تعداد ۶۵ حلقه از چاه‌های غیرمجاز و دارای حکم قضایی به عمق حدود سه هزار متر مسدود شده که این امر موجب صرفه جویی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب در حجم آب شده است.

ستوده اضافه کرد: در مجموع از ابتدای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی از سال ۹۳ تاکنون تعداد چهار هزار و ۲۹ حلقه چاه غیرمجاز با حجم آب صرفه جویی شده  ۲۷۲ میلیون مترمکعب و عمق انسداد ۱۳۸ هزار متر پر و مسدود شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان افزود: تاکنون تعداد چهار هزار و ۷۸۱ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاههای مجاز نصب شده که بیشترین آن‌ها مربوط به دشت رزن – قهاوند است.

ستوده اظهار داشت: تعداد ۲۲۱ پرونده مربوط به تصرف بستر و حریم رودخانه تشکیل و با پیگیری و همکاری دستگاه قضایی ۸۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع آن آزاد سازی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.