حمید رضا الوند روز دوشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان به ارائه گزارشی از عملکرد مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ پرداخت و افزود: سال ۹۷ به طور متوسط ماهیانه ۱۵۳ معتاد در این مرکز پذیرش می شدند که این آمار در سال گذشته به ۱۷۲ نفر رسید.

وی اضافه کرد: اگر بیماری کرونا پیش نمی آمد میانگین پذیرش در مرکز ماده ۱۶ به ۱۸۹ نفر در ماه می رسید با این وجود این مرکز در سال ۹۸ فعال تر از سال ماقبل آن عمل کرد. 

مدیرکل بهزیستی همدان ادامه داد: علاوه بر پذیرش ۸۲۲ معتاد متجاهر در مرکز ماده ۱۶ استان، در مراکز اقامتی کمپ های ماده ۱۵ نیز یک هزار و ۱۵۵ نفر پذیرش شدند که در مجموع میزان معتادان پذیرش شده به حدود ۲  هزار نفر رسید. 

الوند گفت: ۳۵۴ تن از معتادان حاضر در مرکز موضوع ماده ۱۶ متاهل، ۲۱۶ تن متارکه و مابقی مجرد هستند.

وی با بیان اینکه بیشتر معتادان متجاهر بیش از پنج سال مصرف مواد مخدر داشتند اضافه کرد: ۱۰۵ تن از معتادان سابقه مصرف کمتر پنج سال، ۲۱۸ نفر بین پنج تا ۱۰ سال و مابقی بیش از ۱۰ سال مصرف مواد افیونی داشتند. 

مدیرکل بهزیستی همدان ادامه داد: ۲۵ درصد معتادان پذیرش شده در مرکز ماده ۱۶ در سال گذشته دارای مدرک تحصیلی ابتدایی، ۴۵ درصد راهنمایی، ۱۱ درصد دیپلم مابقی لیسانس و مدارک بالاتر هستند و بیشتر معتادان همدان زیر ۳۵ سال سن دارند. 

الوند درباره دفعات پذیرش شده معتادان در مرکز ماده ۱۶ اظهار داشت: ۶۹۳ معتاد برای بار اول، ۷۱ نفر برای بار دوم، ۳۵ نفر بار سوم، پنج معتاد بار چهارم، ۱۱ معتاد بار پنجم و هفت نفر برای ششمین بار در این مرکز پذیرش شدند. 

مدیرکل بهزیستی همدان گفت: ۶۰۰ معتاد متجاهر مشاوره موردی و انفرادی گرفتند و ۲ کارگاه آموزشی مهارت های زندگی به همراه کارگاه آموزشی مصرف متادون در مرکز ماده ۱۶ همدان برگزار شد.

وی افزود: ۱۳ نفر از معتادان به بیمارستان ارجاع داده شد که هزینه درمان آنها بین ۵۰۰ هزار تا ۳۰ میلیون تومان بوده است در عین حال تاکنون یک معتاد مبتلا به کرونا شناسایی شده که وضعیت جسمی این فرد به گونه ای است که نیاز به بستری در بیمارستان نبود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.