به گزارش خبرنگار مهر، زهرا شعبانی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح «نماد» برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: در راستای اجرای سند ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان و به منظور برنامه ریزی برای تحقق اهداف پیش بینی شده در این سند مبنی بر طراحی مجموعه‌ای نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل آموزش مهارت‌های ارتقایی، غربالگری، مشاوره، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی از دانش آموزان این طرح اجرا شده است.

وی گفت: اجرای این طرح به منظور مراقبت از دانش آموزان در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و مؤثر از سال تحصیلی ۹۷ در شهرستان بهار آغاز شده و همچنان در حال اجرا است.

زهرا شعبانی افزود: در راستای اجرای این طرح تعداد ۶۵ نفر از مشاوران، مربیان و دبیران با رشته‌های تحصیلی، روانشناسی، مددکاری، علوم اجتماعی و جامعه شناسی توسط سفیران نماد آموزش‌های لازم را طی یک دوره ضمن خدمت سه روزه دریافت کرده و برای تمامی مدیران مدارس مجری طرح به تفکیک پایه تحصیلی دوره‌های توجیهی، آموزشی برگزار شده است.

وی از برگزاری جلسات کمیته علمی، اجرایی و طرح موضوع در شورای آموزش و پرورش با حضور مدیران دستگاه‌های عضو سند ملی نماد در شهرستان در راستای انسجام بخشی اجرای طرح خبر داد.

شعبانی ادامه داد: در این طرح در فاز آموزش مهارت‌ها، مهارت توکل به خدا، مهارت حل مساله، مهارت خود آگاهی، مهارت خود مدیریتی، مهارت صبر، مهارت مقابله با استرس و مهارت‌های مشارکتی در قالب کارگاه آموزشی دو ساعته به دانش آموزان و والدین ارائه شده است.

وی تصریح کرد: در فاز آموزش مهارهای ارتقایی تعداد یک هزار و ۱۹۸ نفر از معلمان در ۴۰ کلاس آموزشی دو ساعته ۲۳ هزار و ۹۶۰ نفر ساعت آموزش دیده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.