استاندار همدان روز چهارشنبه در نشست بررسی حضور همدان در لیگ برتر کشور گفت: موافقت و حمایت از حضور همدان در لیگ برتر کشتی آزاد کشور به احترام عرق ریختن و زحمات بزرگان و نام‌آوران کشتی این استان است.

سید سعید شاهرخی اظهار داشت: این استان سهم بزرگی در افتخارات تاریخ کشتی کشور دارد و به نوابغ این رشته از جمله برادران جوکار، گودرزی، ابراهیمی، سلطانی، رضایی منش، مالمیر، بیگلربیگی و سایر پیشکسوتان و بزرگان به خود می بالد.

وی بیان کرد: کشتی همدان حق بزرگی بر گردن فدراسیون و جامعه کشتی کشور دارد و باید به دوران اوج خود بازگردد.

شاهرخی اضافه کرد: کشتی ریشه تاریخی در ورزش همدان دارد و نشان از منش پهلوانی بزرگانی دارد که تاریخ پرافتخار را برای کشور در میادین مهم بین المللی رقم زده اند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه ظرفیت کشتی این استان سرمایه و گنج گرانبها برای فدراسیون به شمار می رود، گفت: فدراسیون باید در مناطقی سرمایه گذاری کند که ثمربخش باشد و همدان از این موقعیت مهم برخوردار است.

وی افزود: باید شرایطی را مهیا سازیم تا کشتی همدان به جایگاه اصلی خود بازگردد؛ ضمن اینکه در ماه های اخیر با برنامه ریزی و تلاش های حمیدرضا یاری رییس هیات کشتی استان شاهد جنب و جوش و فعالیت مثمرثمر در این رشته بوده ایم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه افتخارآفرینی بزرگانی نظیر جوکار و گودرزی در عرصه المپیک وظیفه ما در حمایت همه جانبه از کشتی را سنگین کرده است، گفت: انتظار داریم دستگاه ورزش و هیات کشتی با بررسی کارشناسی وضعیت کشتی استان، چشم اندازی موفق را برنامه ریزی کرده و بار دیگر شاهد حضور نماینده استان در میادین جهانی و المپیک باشیم.

وی بومی گرایی را اولویت حضور در لیگ برتر کشتی کشور دانست و گفت: اگرچه لیگ برتر در سطح حرفه ای برگزار می شود و بزرگان جهان و المپیک در آن حضور می یابند، اما تلاش مجموعه باید با رسیدن به سکوهای قهرمانی به ثمر برسد.

شاهرخی پیرامون درخواست فدراسیون در واگذاری میزبانی جام باشگاه های کشتی آزاد جهان به همدان گفت: از این میزبانی استقبال می کنیم منتهی باید تمام جوانب مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

وی افزود: همدان از زیرساخت های بسیار خوبی برای پذیرایی از میهمان خارجی برخوردار است و به لحاظ تاسیسات گردشگری و جاذبه های تاریخی، به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸ مطرح است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: در صورت موافقت نهایی در پذیرش میزبانی توقع داریم کشورهای مطرح کشتی در این مسابقات شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از سایر رشته ها نیز به صورت جدی انجام می شود، گفت: هیچ تبعیضی برای حمایت از سایر رشته های ورزشی نداریم و به زودی نشستی را با رعایت فاصله اجتماعی با روسای هیات ها برگزار می کنیم.

وی افزود: علاقه مند هستیم تا دغدغه هیات های ورزشی را شنوا باشیم و کمک لازم را برای توسعه و پویایی آنها انجام دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.