محمد پورداود روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری و تبریک هفته معلم، افزود: کرامت معلم به عنوان مرجع علمی و اخلاقی در جامعه از اولویت های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی با بیان این که در شرایط فعلی مدارس به علت پیشگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا تعطیل هستند، اظهار داشت: در این شرایط شاهد همت و تلاش بیشتر معلمان فرهیخته در تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم به صورت مجازی و غیرحضوری هستیم.

پورداود عنوان کرد: امروز همان‌طور که پزشکان، پرستاران و سایر اعضای کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا قرار دارند، فعالان عرصه تعلیم و تربیت به ویژه معلمان به عنوان جهادگران آموزشی نیز جلوه‌های زیبایی از ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشته اند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود ناشی از بیماری کرونا و تاکید بر ضرورت توجه به پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی، برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم امسال بیشتر به صورت مجازی و غیرحضوری اجرا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه امسال برنامه های متنوع و مختلفی ویژه هفته بزرگداشت مقام معلم تدارک دیده شده است، افزود: در همین راستا به دنبال برنامه های ابتکاری و خلاقانه هستیم تا از ظرفیت‌های موجود بیشترین استفاده برای تکریم مقام معلم شود.

وی اظهار داشت: در کنار برنامه‌های امسال سه تن از همکاران به عنوان معلم نمونه کشوری‌ به ستاد مرکزی معرفی می‌شوند.

در سال تحصیلی جاری نزدیک به ۲۲ هزار معلم و نیروی کار در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه همدان دانش‌آموزان را تعلیم می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.