علی فتحی روز یکشنبه در نشست اعضای کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: سیستم مدیریت فضای سبز شهری در سال های گذشته به ‌صورت سنتی و حجمی مدیریت شده است در حالی که باید این فرایند در قالب آمار و ارقام دقیق و علمی‌ انجام شود.

وی تغییر نظارت بر عملکرد پیمانکاران فضای سبز از قالب حجمی به کارگاهی همراه با جزئیات کامل در قالب لایه‌های جی.آی.اس (سامانه اطلاعات جغرافیایی Geographic Information System) را مطلوب دانست و گفت: اجرای این طرح در سال جاری در چارچوب تحلیل های مورد نیاز برای عملیات فضای سبز و طرح های شهرداری توسط واحد جی.آی.ساس بدون تردید در برآوردهای لازم و کیفی سازی راهگشاه است.

فتحی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای کیفی سازی فرایند نظارت بر فضای سبز نیز اقدام های اولیه در جهت جذب کارشناسان ناظر فضای سبز که دارای سابقه در شهرداری هستند، در چارچوب نیروهای شرکتی انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش حقوق و مزایای کارگران شهرداری همدان در سال جاری به ‌منظور حفظ، اجرا و ارتقای فضای سبز شهری گفت: با توجه به قراردادهای جدید، نیروهای کیفی و جوان به‌کار گرفته خواهد شد و تمام حقوق و مزایای کارگران پرداخت می‌شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: حقوق و مزایای امسال کارگران فضای سبز شهرداری همدان در قالب قراردادهای جدید، افزایش چشمگیری داشته است.

جی.آی.اس سیستمی است که با بهره‌گیری از آن، کلیه اطلاعات جمع‌آوری شده به صورت لایه لایه تهیه شده و پس از تفیک و کنترل داده‌ها، کلیه اطلاعات توصیفی و مکانی مورد نیاز وارد سیستم می‌شود. بدین وسیله علاوه بر دسترسی صحیح و سریع به داده‌های موردنیاز در یک حجم وسیع، امکان ارائه و به تصویر کشیدن اطلاعات مکانی و موضوعی در قالب نقشه، جدول و نمودار، ویرایش و بهنگام کردن داده‌ها و نیز امکان استفاده از داده‌های موجود در جهت اهداف مختلف و براساس نیازهای گوناگون کاربران فراهم می‌ شود.

با این روش همچنین زمینه‌ای برای شناساندن و معرفی قابلیت‌های متعدد و در عین حال، تشخیص خلأ‌های مطالعاتی مناطق مختلف جغرافیایی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.