رشید حیدری مقدم روز شنبه در نشست اعضای ستاد پیشگیری، کنترل، و مقابله با کرونا اظهار داشت: این اتفاق مبارک موجب افزایش نیروهای بخش های مختلف و کاهش بار و فشار ناشی از ویروس کرونا بر کادر بهداشت و سلامت شد.

وی گفت: با وجود کمبودها برای تامین حفاظت پرسنل بهداشت و درمان به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه کارهای خوبی صورت گرفت به گونه ای که در بیمارستان سینا هیچ مورد آلودگی گزارش نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: برای حفظ امنیت پرسنل بهداشت و درمان ۲ میلیون و  ۵۰۰ هزار عدد اقلام ۲۸ گانه به بیمارستان ها اختصاص یافته و برای پیشگیری از بروز مشکلات روانی هم تیم بهداشت روان در همه بیمارستان ها تشکیل شده است.

حیدری مقدم افزود: پس از شیوع ویروس کرونا ۱۵ میلیارد تومان دارو و لوازم مصرفی و ۱۵ میلیارد تومان تجهیزات آ.سی.یو و دیگر لوازم مورد نیاز خریداری شد که در مجموع ۳۰ میلیارد تومان از منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان برای کرونا هزینه شده است.

وی گفت: سامانه اطلاعات جغرافیایی یا جی.آی.اس با هدف بیماریابی فعال راه اندازی شده و اطلاعات جغرافیای محل سکونت بیمارانی که بستری بودند و ترخیص شدند احصا شده و در اختیار نزدیک ترین مرکز درمانی قرار می گیرد.

وی بیان کرد: همچنین سامانه ملاقات تصویری در بیمارستان هایی که نگرانی از بروز کرونا وجود داشت راه اندازی شده و دیگر لزومی ندارد فرد وارد آی.سی.یو و سی.سی.یو شود بلکه می تواند از این سامانه استفاده کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان افزود: در عین حال سامانه ای راه اندازی شد که پزشکان سی.تی.اسکن، ام.آر.آی و گرافی بیماران را  از داخل خانه ببینند و لزومی به آمدن به داخل بیمارستان ندارد.

حیدری مقدم توضیح داد: یکی از دغدغه های اصلی علوم پزشکی این بود که اگر پزشکان به ویژه رادیولوژیست ها کشیک نبودند هم مجبور بودند در بیمارستان برای کنترل اطلاعات تصویربرداری بیماران در بیمارستان حضور یابند که با راه اندازی این سیستم پزشکان می توانند خارج از بیمارستان و از هر نقطه کشور و جهان اطلاعات بیمار را کنترل کنند و نظرشان را اعمال کنند.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و  تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهارهزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.