سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور ، برخی از سودجویان سایبری، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اقدام به فروش داروهای تقلبی و غیرمجاز می‌ کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع و به منظور جلوگیری از فروش بیشتر داروهای جعلی و کاهش آسیب‌های ناشی از مصرف این قبیل داروها، عملیات پانجیا ۱۲ همزمان با سراسر کشور در استان همدان نیز اجرا شد.

رییس پلیس فتا همدان افزود: با اجرای طرح پانجیا، پلیس فتا این استان ۳۰۶ مورد تارنمای مجرمانه را شناسایی کرده و در این راستا ۳۰ فقره پرونده برای تارنماهای مجرمانه فعال در همدان تشکیل داده است.

سرهنگ سرخوش نهاد گفت: داروی جلوگیری از ریزش مو، مکمل‌های ورزشی، داروی‌های پوستی، الکل، ژل ضدعفونی کننده و داروی کرونا از جمله محصولات دارویی و بهداشتی تبلیغ و ارائه شده توسط مجرمان است. 

وی با اشاره به اینکه داروخانه آنلاینی در کشور وجود ندارد به شهروندان توصیه کرد: اقلام بهداشتی و دارویی مورد نیاز خود را تنها از داروخانه‌های سطح شهر تهیه و از ثبت سفارش اقلام بهداشتی

از طریق سایت‌های غیر مجاز خودداری کنند همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری اعلام کنند.

طرح پانجیا عملیاتی است که هر ساله با هدف مبارزه با تبلیغ و فروش آنلاین داروهای تقلبی و غیرمجاز صورت می پذیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.