علیرضا قاسمی مجاهد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سال ۹۸ حدود ۶۶۵ فقره پرونده مربوط به دست اندازی سودجویان به منابع طبیعی در مراجع قضایی این استان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته برای یک هزار و ۳۲۲ پرونده دست اندازی به منابع طبیعی رای صادر شد که ۷۵۴ مورد آن اجرایی و مختومه شده و مابقی در دست اجرا است.

رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان افزود: بیشترین میزان احکام صادره، حبس و جریمه نقدی است اما در مواردی هم احکام جایگزین حبس نظیر کاشت نهال توسط قاضی های فعال در محاکم قضایی اسدآباد و تویسرکان برای متخلفان صادر شد است.

قاسمی مجاهد بیان کرد: بیشترین میزان پرونده های تخلف مربوط به شهرستان کبودراهنگ سپس شهرستان همدان است و علت فراوانی پرونده در کبودراهنگ وسعت زیاد اراضی زیر پوشش منابع طبیعی در این شهرستان و فعال بودن پرسنل این مجموعه است.

وی با بیان اینکه هم اینک ۲ هزار و ۲۱۳ پرونده در محکم قضایی این استان در جریان است اضافه کرد: پرونده های دست اندازی به منابع طبیعی از یک هکتار تا ۱۰۰ هکتار را شامل می شود و برخی از این پرونده متعلق به معادن بوده که با دستور قضایی خلع ید و قلع و قمع صورت می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.