به گزارش ایرنا، فریدون همتی یکشنبه با تسلیت سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی ‌بن موسی ‌الرضا(ع)، اظهار داشت: مهربانی از ویژگی‌های برجسته اخلاقی امام رضا(ع) است و بر این اساس این امام بزرگوار را امام رئوف یا امام مهربانی‌ها می ‌نامند.
وی ادامه داد: صبوری، حلم، تدبیر در امور، خنثی کردن توطئه‌های منافقین، نفوذ معنوی و همراهی با مردم و صداقت از خصلت‌ها و رفتار عملی آن حضرت بود.
همتی تصریح کرد: مکتب اخلاقی امام رضا که در سیره ایشان تجلی یافته است، همان مکتب قرآن و رسول الله(ص) می باشد و این امام بزرگوار در طول دوران زندگی با برکت خویش کوشید تا آموزه‌های مکتب اسلام ناب را در جامعه جاری سازد.
وی با اشاره به وجود حرم مطهر امام هشتم (ع) در شهر مشهد مقدس ایران اسلامی، گفت: مردم ایران سالیان بسیار است که از برکات وجود مبارک امام رضا در این سرزمین بهره‌مند هستند و خورشید مهربانی این امام رئوف بر ایران اسلامی می‌تابد.
استاندار هرمزگان اظهار کرد: مشهدالرضا مامن دل‌های تمامی ملت ایران و معنویات وجود گرانقدر ثامن‌الحجج این شهر را به پایتخت معنوی ایران اسلامی مبدل ساخته است.
امام رضا(ع) در سال 148 هجری قمری یعنی حدود (1250) سال پیش در شهر مدینه به دنیا آمد و روز آخر صفر سال 203 هجری قمری به شهادت رسید.
پدر ایشان امام موسی بن جعفر(ع)، یعنی امام هفتم شیعیان و مادرشان بانویی بزرگوار و خردمند به نام نجمه بود.
امام رضا(ع) در همان سالی زاده شد که پدربزرگ ایشان، یعنی حضرت امام جعفر صادق(ع)، به شهادت رسید.
بازخوانی زندگانی امام علی بن موسی الرضا علیه السلام ، از ابتدا تا شهادت ، دارای نکات بسیار ارزشمند و آموزنده‏ای است.
مدت طولانی امامت امام علیه السلام از یک سو و شکل‏گیری جریان های انحرافی و رخدادهای سیاسی از سوی دیگر، زندگی ایشان را از زندگی دیگر امامان ، ممتاز ساخته است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.