به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدصادق اکبری بعد از ظهر شنبه در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان، اظهار داشت: تصرف غیرقانونی منابع طبیعی از سوی اشخاص پدیده ای است که موجب شده تا این منابع خدادادی در راستای اهداف طمع ورزانه به کار گرفته شوند.
وی بیان داشت: در همین راستا شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی ،دادستان‌ها و مراجع قضایی در برخورد قاطع با شکل های مختلف زمین خواری، تخریب و تصرف عدوانی اراضی و منابع طبیعی خط قرمزی ندارند.
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: متصرفان با استفاده از روش های نامشروعی ازجمله اعمال نفوذ ، شناسایی خلاء های قانونی و یا جعل اسناد و مدارک به سوء استفاده های مالی و ملکی می پردازند که پیشگیری از این موضوع نیازمند حفظ استقلال در تصمیم گیری ها از سوی مسئولان و بی توجهی به سفارش ها و اِعمال نفوذهاست.
حجت الاسلام اکبری اضافه کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال مجموعه ای است که تصمیم های آن ضمانت قانونی و اجرایی دارد و بهترین اهرم برای پیشگیری از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی است.
این مقام مسئول عنوان کرد: به منظور صیانت از حقوق بیت المال و حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی از دست اندازی های سودجویان و هنجارشکنان، پیشگیری باید اولویت همیشگی دستگاه های متولی باشد، زیرا پس از وقوع تجاوز به حریم بیت المال، طرح موضوع در مراجع قانونی و گذراندن مسیر رسیدگی قضایی و در نتیجه تخریب بنا ، هزینه گزافی به مردم و نظام تحمیل می کند.
7198/2094
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: هومن محمدکرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.