به گزارش خبرنگار ایرنا، بهروز اکرمی عصر چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان، اظهار داشت: بانوان هرمزگان سهم عظیمی در اقتصاد دارند اما آن‌گونه که شایسته آنها بوده مورد توجه قرار نگرفته‌اند.
اکرمی با اشاره به سهم بیش از 50 درصدی زنان هرمزگان در اشتغالزایی حوزه صنعت ، گفت: یکی از ضروریات شهر بندرعباس ایجاد فضایی برای عرضه تولیدات صنایع دستی است که می‌تواند مانند پنجشنبه بازار میناب علاوه بر رونق کسب و کار صنایع دستی، جاذبه گردشگری هم ایجاد کند.
وی بر لزوم اجرای مصوبه برنامه ششم در خصوص سهم 30 درصدی زنان در کرسی‌های مدیریتی تاکید کرد و اظهار داشت: این مصوبه لازم‌الاجرا است و همه مدیران دستگاه‌ها باید از همین امروز نسبت به این مهم اهتمام ورزند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در این نشست از وجود فضاهای بدون استفاده شهرداری و سایر دستگاه‌ها در سطح شهر بندرعباس که در حال تخریب است، انتقاد کرد.
اکرمی تصریح کرد: بیش از 10 سال است که بازار حسین آباد و بازار صادقیه بندرعباس راکد و بدون استفاده مانده که می‌تواند محل بسیار مناسبی برای عرضه صنایع دستی و تولیدات خاص هرمزگانی‌ها باشد.
وی یادآور شد: در شهر بندرعباس فضاهای متعددی مانند شهرک پرواز وجود دارد که می‌تواند برای ایجاد جمعه بازار مناسب باشد تا بانوان هرمزگان بتوانند به جای دستفروشانی که کالاهای چینی عرضه می کنند، صنایع دستی را به مردم و مسافران عرضه و معرفی کنند.
اکرمی با بیان اینکه وضعیت فروش محصولات هرمزگان مناسب نیست، اظهار کرد: نبود شناخت از بازار داخل و خارج و آشنا نبودن به سلیقه مشتری و همچنین رقابتی نبودن کالاهای تولیدی بانوان از جمله عوامل به فروش نرسیدن این محصولات است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان زنجیره ارزش را حلقه مفقوده بازاریابی عنوان کرد و گفت: باید سلیقه های مشتریان را نیاز سنجی و در همان راستا تولید کرد.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی * انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.