به گزارش ایرنا ، جهانگیر مجیدی روز چهارشنبه در مراسم معرفی 'کشتی مسافری و گردشگری آرام' در قشم با اعلام ساخت 90 فروند شناور در شرکت های شناور سازی قشم افزود: در این مراکز صنعتی شناورهای لندینگ کرافت از 300 تُن تا یکهزار تُن نیز ساخته می شود که تاکنون هشت فروند از این نوع شناورها تولید شده است.
وی ادامه داد: همچنین ماه گذشته چهار فروند شناور کاتاماران با کاربری پشتیبانی که در ردیف پیشرفته ترین شناورها در این نوع می باشد با 200 میلیارد ریال اعتبار تولید و تحویل خریداران شد.
مجیدی بیان داشت: شناور سازان جزیره قشم در یک دوره تنفس دو ساله می توانند بخش اعظم نیاز کشور به شناورهای صیادی، مسافری ، گردشگری و غیر آن را تامین کنند.
او همچنین از تولید آمبولانس دریایی با طراحی کاملا ایرانی و با آخرین فناوری روز دنیا به عنوان یکی دیگر از توانمندی های سازندگان شناور در قشم نام برد و افزود: این آمبولانس دریایی از طرف شرکت سازنده برای ارائه خدمات درمانی به شبکه بهداشت و درمان قشم اهدا می شود.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: شهرک صنایع دریایی قشم با اختصاص زمینی به مساحت 280 هکتار در شمال شرق جزیره قشم و با هدف ساخت انواع شناور و خدمات تعمیراتی برای شناورهای تا 10 هزار تُن ساخته می شود.
به گفته وی مجاورت این شهرک دریایی با آب های استراتژیک تنگه هرمز، استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد قشم ، ارائه خدمات هتلینگ، کترینگ ، اشتغال 2 هزار و 500 نیروی کار به طور مستقیم و بازار مناسب صنایع دریایی را به عنوان مزیت های این شهرک در قشم نام برد.
مجیدی تاکید کرد: با راه اندازی این شهرک 20 درصد از اقتصاد ساخت تعمیر شناورهای گذری از تنگه هرمز در سال اول به رقمی معادل 600 میلیون دلار می رسد.
20 شرکت شناور سازی در منطقه آزاد قشم با بیش از 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری فعالیت می کنند.530 نیروی کار به طور مستقیم و یکهزار و 100 نیروی کار هم به طور غیرمستقیم با این مراکز صنعتی در ارتباط هستند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/6048
خبرنگار: حسین آزاد منجیری ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.