به گزارش خبرنگار ایرنا، الله مراد عفیفی پور روز چهارشنبه در حاشیه بازدید محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر شهید رجایی که به همراه جمعی دیگر از معاونان این سازمان انجام شد، اظهار داشت: مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی از جمله مصوبات سفر سال 92 رییس جمهوری به استان هرمزگان است.
وی بیان داشت: بخش نخست این مرحله شامل 442 متر ساخت اسکله به عمق 16 متر و لایروبی یک میلیون و 650 هزار مترمکعب لایروبی غرب حوضچه سوم این بندر است که عملیات اجرایی آن از دهه فجر سال 93 آغاز شد.
عفیفی پور تصریح کرد: مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی در مجموع شامل احداث 1500 متر اسکله، 5 میلیون متر مکعب لایروبی و احداث 55 هکتار محوطه کانتینری است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: با اجرای کامل مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر از 6 میلیون به 8 میلیون TEU افزایش می یابد.
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین -جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری- و40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
عملیات کانتینری در حوزه بندری از شاخص هایی است که مدت های بسیاری بود خبری از رشد این عملیات در بزرگترین بندر تجاری ایران وجود نداشت.
به عقیده کارشناسان،با تلاش های دولت و به دنبال اجرای برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی و افزایش تردد خطوط کشتیرانی لاینر به این بندر، عملیات کانتینری رشد قابل ملاحظه ای یافته که نشان از رشد اقتصادی در کشور دارد.
بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی * انتشار:خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.