به گزارش ایرنا، غلامعلی دانشور روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: اگر هر صنایعی تنها یک تیم لیگی را زیر پوشش خود قرار دهد، مشکل ورزش هرمزگان حل می شود.
وی بیان داشت: رسانه ها نیز باید از صنایع بخواهند که باشگاه ها و هیات های ورزشی استان کمک کنند.
مدیر کل ورزش و جوانان هرمزگان اظهار کرد: امسال 200 میلیون تومان به صورت موردی از سوی صنایع هرمزگان به باشگاه ها و هیات های ورزشی استان پرداخت شده که این رقم بسیار ناچیز است.

*280 میلیون تومان به هیات های ورزشی هرمزگان پرداخت شد
مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان همچنین یاد آورشد: در 6 ماه نخست امسال، این اداره کل 280 میلیون تومان اعتبار به 47 هیات ورزشی استان جهت کمک و اعزام ورزشکاران به مسابقات ورزشی پرداخت کرده است.
دانشور گفت: 390 میلیون تومان نیز در این مدت برای کمک به ورزش شهرستان ها و بخش های تابعه استان واریز شده است.
وی ادامه داد: هر سه ماه یکبار از سوی فدراسیون مبلغی جهت کمک به هیات های ورزشی استان واریز می شود و ما سعی داریم 2 برابر این مبلغ از محل اعتبارات جاری به هیات ها پرداخت کنیم.
مدیر کل ورزش و جوانان هرمزگان اظهار کرد: امسال از محل اعتبارات ملی، استانی و تملک دارایی سرمایه و وزارت نفت نیز 40 میلیون تومان جهت پروژه های نیمه تمام ورزشی مصوب شده است.
*آغاز بهره برداری از هفت طرح ورزشی در هرمزگان
مدیر کل ورزش و جوانان استان هرمزگان گفت: همزمان با آغاز هفته تربیت بدنی، بهره برداری از هفت طرح ورزشی با هزینه 42 میلیارد ریال در استان آغاز شد
دانشور اضافه کرد: این طرح ها شامل سه سالن ورزشی چند منظوره، سه زمین چمن مصنوعی محله ای و یک زمین چمن طبیعی ورزشگاهی است که در شهرستان های پارسیان، بندرلنگه، قشم و بندرعباس اجرا می شود.
وی بیان داشت: در هفته تربیت بدنی همچنین بیش از 200 برنامه ورزشی، بازی های بومی محلی و جشنواره های ورزشی محله ای در 26 رشته زیر نظر هیات ها ورزشی در 12 شهرستان استان برگزار می شود.
مدیر کل ورزش و جوانان هرمزگان اظهار کرد: 50 همایش بزرگ پیاده روی در 12 شهرستان و 38 بخش استان، مسابقه بزرگ دوی صحرانوردی در شهر سرگز احمدی حاجی آباد و همایش بزرگ ورزش های رزمی در روز جمعه 28 مهر ماه در زیر پرچم از دیگر برنامه های هفته تربیت بدنی است.
دانشور گفت: در این هفته همچنین دیداری با نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و خانواده های شهید ورزشکار برگزار می شود و از خانواده های شهید ورزشکار تجلیل می شود.
26 مهرماه تا دوم آبان ماه به نام هفته تربیت بدنی و ورزش نام گذاری شده است.
گفتنی است سال گذشته 45 ورزشکار در هرمزگان در همه رشته های ورزشی ساماندهی شدند و در 6 ماه امسال نیز تاکنون 30 هزار ورزشکار ساماندهی شدند که این میزان تا پایان سال جاری افزایش می یابد.
استان هرمزگان دارای 45 هیات ورزشی و 350 باشگاه ورزشی فعال است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.