ایرج بیت اللهی روز چهارشنبه در مصاحبه اختصاصی با ایرنا افزود: با توجه به اینکه تعدادی از اتباع خارجی در چرخه گذراندن مراحل برای ثبت نام در مدارس هستند، این آمار افزایش می یابد.
وی بیان داشت: سال گذشته یکهزار و 793 دانش آموز اتباع خارجی در هرمزگان مشغول به تحصیل شدند که این آمار تاکنون به چهار هزار و 789 نفر رسیده است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد: ثبت نام اتباع خارجی که مدرک اقامتی و هویتی معتبر دارند، در تمام مدارس سطح استان انجام می شود اما امسال بنا به تاکید رهبر فرزانه انقلاب اتباع خارجی که مدارک ندارند نیز می توانند با داشتن «معرفی نامه حمایت تحصیلی اتباع خارجی» صادره از اداره کل اتباع در مدارس پذیرش شوند.
بیت اللهی یاد آورشد: این افراد که مدرک معتبر ندارند، بعد از گذراندن چرخه مراحل در اداره کل اتباع استان، مرکز بهداشت و غیره می توانند در منطقه (یک و 2 و ایسین) بندرعباس، پارسیان، حاجی آباد، کیش و (شهاب و هرمز) قشم مشغول به تحصیل شوند.
وی ادامه داد: ادارات آموزش و پرورش باید برای تعیین پایه تحصیلی متقضایان دوره اول متوسطه مطابق مفاد ماده 43 آیین‌نامه اجرایی مدارس و برای تعیین پایه تحصیلی متقاضیان دوره دوم متوسطه، مطابق مفاد ماده 70 آیین ‌نامه آموزشی دوره متوسطه روزانه عمل کرده و پس از تعیین پایه تحصیلی نسبت به صدور معرفی‌ نامه به مدارس مربوطه اقدام کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان اتباع خارجی همچون دانش ‌آموزان ایرانی در مدارس ثبت ‌نام می‌شوند و هزینه ‌هایی مانند کتاب، بیمه و هزینه رایج دیگر را پرداخت می‌کنند.
در سال تحصیلی جدید 340 هزار دانش آموز در سه هزار و 557 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده**انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.