به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مجموعه آزمایشگاهی و کارگاهی مهندسی شیمی، مکانیک و عمران دانشگاه هرمزگان در مدت 6 ماه و با اعتبار 10 میلیارد ریال با همکاری و مشارکت شرکت پالایش نفت بندرعباس در دانشگاه هرمزگان احداث شده است.
استاندار هرمزگان در مراسم بهره ‌برداری از این مجموعه ، این اقدام را گامی در راستای تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه دانست.
فریدون همتی تصریح کرد: استان هرمزگان نیازمند نیروهای متخصص و کارآزموده است که این مجموعه آزمایشگاهی می ‌تواند کمک خوبی به این امر داشته باشد.
وی با بیان اینکه دولت برنامه جامعی برای توسعه سواحل مکران به خصوص در شهرستان جاسک دارد، افزود: قرار است یک پایانه نفتی بزرگ در سواحل مکران در شهرستان جاسک در شرق هرمزگان احداث شود.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: این مجموعه شامل 2 پالایشگاه و سه پتروشیمی است و مجموعه عظیمی محسوب می‌شود که این منطقه را به یک قطب مهم نفتی تبدیل می‌کند.
همتی بیان داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت نفت و گاز در جزیره قشم نیز در حال پیگیری است و منطقه ویژه پارسیان در غرب هرمزگان نیز قرار است به یک قطب پتروشیمی و نفت و گاز تبدیل شود.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: تمامی این صنایع و ظرفیت‌های مهمی که قرار است در استان ایجاد شود به نیروی انسانی متخصص نیازمند است و باید در جهت تربیت و آموزش نیروهای بومی و ماندگار هرمزگان جهت اشتغال در این مجموعه‌ها تلاش کنیم.
دانشگاه هرمزگان شامل دانشکده های فنی مهندسی، علوم و فنون پایه، علوم و فنون دریایی، علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی و مدیریت و اقتصاد می شود.
هفت هزار و 111 نفر دانشجو شامل چهار هزار و 418 بانوی دانشجو و 2 هزار و 693 دانشجوی مرد در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که چهار هزار و 920 نفر در مقطع کارشناسی، یک هزار و 756 نفر مقطع کارشناسی ارشد و 435 نفر در مقطع دکترا هستند.
219 نفر عضو هیات علمی وظیفه آموزش این دانشجویان را بر عهده دارند.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.