به گزارش ایرنا، داریوش باقرجوان روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نشست با رانندگان اتوبوس زائران اربعین افزود: تامین اتوبوس ‌های زائران کربلای معلی به شکلی صورت گرفته که به سفرهای افرادی که میل سفر و زیارت به شهرهای مشهد، قم و شیراز دارند، خللی ایجاد نشود.
وی بیان داشت: با هماهنگی با سازمان حج و زیارت مقرر شده زائران به صورت کاروانی یا شبه کاروانی و با مدیریت سازمان حج و زیارت و داشتن ویزا به کربلا اعزام شوند و از واگذاری اتوبوس به افراد خارج از درخواست سازمان حج و زیارت خودداری می‌ شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان ادامه داد: هماهنگی ‌های لازم برای استقرار تیم کارشناسی مدیران فنی با نظارت اداره کل برای بررسی ‌های لازم فنی و ایمنی ناوگان اعزامی قبل از سفر انجام می شود.
وی افزود: همچنین مقرر شده با تهیه لیستی از رانندگان ناوگان اعزامی به کربلای معلی آموزش ‌های حرفه ‌ای قبل از سفر برای این رانندگان برای ارائه خدمات مناسب به زائران دیده شود.
باقر جوان گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان در خصوص کنترل نرخ ‌های کرایه مصوب هم تمهیداتی در نظر گرفته است که پس از تعیین نرخ کرایه حمل زائران نیز کمیته مرکزی حمل‌ و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی (ع) اعلام می شود.
ثبت نام زائران اربعین حسینی در هرمزگان از اول شهریور آغاز شده و تا هشتم آبان ادامه دارد که این مدت تاکنون 10 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و برای 6 هزار و 500 زائر نیز روادید صادر شده است.
امسال 25 موکب از استان هرمزگان در داخل و خارج از مرزهای کشور برپا می شود.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.